Direktlänk till inlägg 10 december 2009

Facebook och INTEgritet

Av Hartelius - 10 december 2009 19:14

Tycker inte om Facebook. Inte alls. Gillar inte deras policy och att de dessutom håller på och ändrar "säkerhetsinställningarna" så att du inte kan hålla vissa saker dolda för allmänheten känns helt uppåt vägggarna (DN-artikel). Jag är helt övertygad om att folk i allmänhet kommer få uppleva mer och mer problem genom sitt användande av Facebook. OCH om det nu är så att du inte kan dölja din hemort längre (om du inte fyller i med något nonsens typ "Långtbotistan" eller "Tjottahejti") heller så måste det ju öka inbrottsriskerna markant -speciellt nu i jultider när folk reser bort och, min gissning, fyller i "bortrest/hemma hos mor och far" i sitt statusfält....


Nä, tacka vet jag bloggens värld där man än så länge får välja vad man går ut med. Är man då dum som jag och skriver ut det mesta, ja då får man helt enkelt skylla sig själv. Så länge man inte blir "tvingad" av någon överhet eller något företag så är då iaf jag nöjd. Fram för individens valfrihet!


 
 
Ingen bild

Johanna

11 december 2009 13:25

Jag tror inte att så många av mina vänner läser statusraden "åker till västerås imorgon" för att sen göra inbrott. Är ju ändå bara mina vänner som kan se.

Däremot blir jag vansinnig när folk lägger upp bilder på andra utan att först fråga om det är ok. Jag vill inte finnas tillgänglig på internet på det sättet.

 
Mammajenny

Mammajenny

11 december 2009 23:15

Syftar du till bilden på dig och Moa nedan, så ber jag om ursäkt! :)

http://mammajenny.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Johanna

12 december 2009 00:15

Haha, nej, absolut inte, menade på Facebook. Här är det fritt fram! :)

 
Mammajenny

Mammajenny

12 december 2009 14:42

phew... Då kan jag andas ut! Hahaha!

http://mammajenny.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hartelius - 4 juni 2017 08:28


Igår sov Moa hos Mormorfar och Maja ville då att jag skulle ligga på madrass på golvet medans hon sov i soffan. Absolut!  Dock - en dmtunn madrass från 1980 är inte direkt optimalt. Så idag ser jag i kors. Huvva.  Men! Nya tag. Idag vankas bygg...

Av Hartelius - 12 augusti 2015 09:37

Efter några år i vila kanske det är dags att ta tag i bloggen igen? Det har ju hänt en del under de år som vi inte författat något. Var ska man börja?   * Vi har köpt hus i Storkågeträsk. * Vi har fått en till dotter, Märta. Född 1/7 -15. * V...

Av Hartelius - 8 maj 2011 09:42

....rensar jag garderoberna och vädrar ur klädernas gamla, unkna lukt på uteplatsen.   Härliga våren! Älskar våren!   Lyssnar på P4 och får mig en hel del härliga skratt! Inte trodde jag att att Mannheimer och Tengby var så här kul... Härli...

Av Hartelius - 29 april 2011 20:14

Gör just nu praktik på en högstadieskola. Behöver jag säga något mer?   Kanske, kanske inte. Beror väl på hur din egen högstadietid såg ut. Men tro mig, den är lika jävlig för ungdomarna idag som den var för dig och mig.....   Nu dränker ja...

Av Hartelius - 28 april 2011 20:17

Fick en kopia på omtentan av läraren. Den lämnas in imorgon.  Har eventuellt återfunnit kvitto på cykelköp -bra att ha när man pratar med försäkringsbolag!  Lägenheten har hux flux blivit ca 25kvm större.... Nice, jävligt nice!  Barnen både äter...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards