Alla inlägg den 26 december 2009

Av Hartelius - 26 december 2009 22:19


Efter lite funderingar kom Karl på den eminenta idén att vi skulle dela på en blogg istället för varsin. På så vis är det "alltid" någon som skriver och ni läsare behöver bara komma ihåg en adress.... Förhoppningsvis så är det en lättare adress att komma ihåg också. Om inte annat så finns det en liten "knapp" för den late att klicka på längst ner till höger (bloglovin).


Så nu har jag fixat och trixat lite och hoppas att Karl snart gör sig hemmastadd. Han är -som de flesta av er troligtvis redan vet- i Uddevalla med lilltösen så ett kort blogginlägg skulle verkligen värma mamma/hustru-hjärtat!


J*

Av Hartelius - 26 december 2009 21:10

   


Du fixar det!

Jag tror på dig!!



J*

Av Hartelius - 26 december 2009 14:23


Stort grattis till Ankan för hennes bingolottovinst!!




Gissa om jag blev glad när jag insåg att det var samma Angelika ifrån Piteå som

ringt och kommit fram till Bingolotto som jag bara några timmar tidigare åkt bil från Umeå med (tillika Moas favorit-bus-tant!)....


Goa grannen drog hem en storvinst! Hon lyckades pricka av "färgfemman" och nosa fram bilen på första nummervalet. Inte illa! Kanske var det Doris som spårade upp den...? Sedan följde en heminredningsvinst och därefter ännu en låda med heminredning vilket medförde att hon inte drog hem något mer (hade ju varit roligt!).

Så nu får vi se vad som händer med gamla bettan (skrutt-volvon) och om Ankan kommer hem från Piteå körandes en splitterny Volvo.


 

Av Hartelius - 26 december 2009 11:12

Passar på att bjuda på två vinterbilder från stugan tagna på juldagen.


Jag, "dödskalle-Stella" och "hamster-Kymro" framför dasset.....


Och här står stugan i all sin prakt, omgiven av mycket snö i blått gnistrande sken!


På måndag ska vi i familjen dit och bjuda ett par vänner samt deras hitresta Holländare på skoterturer och grillad korv. Tydligen är de öppna skogs- och sjö-vidderna något makalöst i Holländarnas ögon. Det ska ha samma effekt som de öppna vidderna på fjället har på oss... Så vi får väl se vad de säger på måndag.


Nu ska jag sätta mig med pluggböckerna igen. Känns motigt men dock nödvändigt.


Önskar er ett gott slut på året!


***


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards