Alla inlägg under augusti 2008

Av Hartelius - 12 augusti 2008 17:33

I morse kl.8 bar det av till NUS för inbokat ultraljud.

En riktigt livlig lite krabat som sparkade och rörde sig runt, runt i en herrans fart. När barnmorskan däremot skulle börja ta bilder gick det sämre. Han (är helt övertygad om att det är en kille, och Karl pratar om barnet som om det är en flicka...) låg med näsan mot min ryggrad hela tiden och vägrade vända på sig trots att barnmorskan puffade på honom ordentligt.

Vi såg iaf två armar och två ben, ett huvud som var lika stort som magen i omkrets (4cm), en uppåtnäsa och en överläpp som putade ut mer än underläppen. Karl tyckte att det såg ut som en hundnos och man kan ju börja undra om Stella har något med saken att göra........ Enligt barnmorskan är det inte ovanligt att bäbisen ser ut som ett djur, ankor är tydligen vanliga.

Tre små bilder hänger iaf nu på vår kylskåpsdörr, inte de bästa bilderna eftersom han uppenbarligen inte ärvt min fotogeniska gen... hahaha


Lev och må! 

Av Hartelius - 12 augusti 2008 17:24

Skulle följa med Sanna, Rickard, Billy och Leo till Happaranda och Finland, en kort roadtrip igår (måndag), om det inte varit för en dålig höft.... hahaha! Låter som att jag är 70 år gammal... Efter att i några dagar suttit och spelat en massa gin rummey och efter bilresan från Umeå till Skellefteå började det göra jätteont i höften och ländryggen. Mamma trodde att jag hade någon form av känningar av ischias eftersom det strålade ner i högerbenet. Tråkigt!

Jag var iaf tvungen att stanna i Kusmark och kunde inte fortsätta resandet utan blev istället tvungen att lägga ut x antal hundralappar på att justera bäckenet och andra problemkotor i bröstryggen. Inte alls lika roligt som att handla på IKEA! Men jag ska inte klaga, fick ju följa med mor och far till COOP forum, och det är ju inte alls så illa pinkat...

Av Hartelius - 9 augusti 2008 17:13

Stella-Bella har äntligen kommit in i löpen. Jobbigt i och för sig, men det innebär också att det snart är över.


Jag själv har hamnat i ett riktigt "bygga bo-mode". Möblerar om, städar, flyttar på enstaka inredningsdetaljer för att det ska se mer harmoniskt ut.. Är med andra ord mer lik mig själv än någonsin... hahaha


Var på stan igår (fredag) för första gången på fyra månader tror jag. Kul men riktigt jobbigt för benen som är vana att ligga i soffan.... Regina, Rigge och Bea kom hit till Umeå och hämtade upp mig for some serius shopping. Ett par cargobyxor, ett par leggings och ett linne/klänning/kjol blev fynden för dagen. Nöjd! 


För övrigt är Karls skägg/musche tjock och välansad, hans ögon tindrar och han är så fin och go! Mycket kärlek!! 


Nu ska jag vara social med Sanna igen.


XXXOOO 

Av Hartelius - 5 augusti 2008 11:02

*Ryggskott & vidare sjukskrivning*

Har aldrig haft så ont i hela mitt liv! Aldrig att jag tidigare skrikit och gråtit av smärta, men nu så.... Givetvis så fick jag inte äta några värktabletter förutom alvedon heller eftersom jag är gravid. Illa!! Så jag var helt enkelt tvungen att "rida ut stormen" och jag hoppas verkligen att jag aldrig behöver vara med om något liknande igen (har ju en föreståndande förlossning att se framemot men den vet man ju är "övergående".)


*Kräftskiva med familjen Berglund/Holmberg & Berg i Skellefteå*

Regina ringde och vi uppdaterade lite sen sist. Blir ibland långt mellan gångerna men det förändrar inte hur mycket jag tycker om henne och hennes familj. Dom är så goa och enkla att vara med, aldrig komplicerat!! Vi (jag och Karl) bestämde oss för att åka upp, redan dagen efter, för att umgås lite med dom. Var ju ändå länge sen sist -Uppesittarkvällen... Och sagt och gjort. Gött med kräftor och bananasplit, spel och många skratt.

....Välkommen till Umeå i höst Bea....


*Umgänge med endast mor och far i två dagar*

Istället för att skynda oss tillbaka till Umeå och Stella bestämde vi oss för att stanna i Kusmark några dagar. Gud så skönt och avslappnande -även om mamma och pappas fortsatta ombyggnationer krävde lite handtag. Dom är så roliga dom där två. Aldrig en lugn stund, alltid något som ska byggas eller rivas, målas, möbleras om eller planeringsarbete för vidare arbete, osv... Vi njöt iaf av tystnaden och att slippa stressen. Mycket kortspel med mor blev det och det är ju aldrig fel. Jag säger det igen -avslappnande! Älskar att vara hemma, bara man vet att man kan åka igen om man skulle bli less..... hahaha

...Tack för hundvakten Johanna och Markus i Sörgår'n....


*Smultron till tusen*

Oj vad vi har plockat smultron i helgen. Hittade drömstället hemma i Kusmark och många grässtrån fylldes med läckerheterna. Har nog inte plockat vilda smultron sen jag var barn.


*Svampletning i både Skellefteå och Umeå*

Äntligen tog jag och Karl oss ut för att kika efter svamp. Har pratat om det sen vi började dejta, men aldrig lyckats ta oss utanför dörren. Synd att vi inte känner någon som är svampkunnig här upp, för det är ju inte så lätt att bara chansa oss fram till bra svampskogar. Kunskapen om vilken svamp vi kan/bör plocka har iaf Karl så vi lär ju inte dö svampförgiftning.

Lite kul att jag faktiskt stampade in i en liten dunge vid nydalasjön när jag var ute med Stella igår. Tog med Karl tillbaka på kvällen och vi plockade med oss några stycken hem. Tillfredställande!!


*Första dagen i resten av våra liv*

Har haft en lång och mycket givande diskussion i bilen från Skellefteå på väg hem mot Umeå. Nu jäklar händer det grejjer. Vi ska skärpa till oss vad gäller maten vi äter och vid vilka tidpunkter. Karl behöver det för att få ner sitt sockersug och jag för att slippa må illa och förhoppningsvis gå upp lite i vikt. Vi håller tummarna för att det håller i sig i mer än en vecka.....


*På tu man hand med Johanna*

Händer inte så ofta, men mycket trevligt! Vet inte hur många timmar vi slog ihjäl, kändes bara som en kort stund. Uppskattar det jag med ska du veta!! Sen så vill jag ju givetvis ha revanch..............................




Önskar just nu mer höst åt folket!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards