Alla inlägg den 5 december 2009

Av Hartelius - 5 december 2009 14:28

Äntligen är forskningsplanen färdig och jag känner mig riktigt nöjd. Detta är alltså baksidan av att vara så pedantisk som jag är när jag skriver. Det tar sin lilla tid men när jag väl är färdig brukar jag sällan behöva skriva om något och får sällan backning vad gäller referenser m.m


Nu ska här firas med en kaffekopp och en skål chili/choklad-glass framför tv:n innan jag sätter tänderna i renskrivning av min redan gjorda datainsamling. Jag har än så länge gått igenom all litteratur för en kursplan vilket tog mig två hela dagar. Så med andra ord har jag bara tre kursplaner (och sex dagars slit) kvar.......


Trevli helg mina vänner!

Av Hartelius - 5 december 2009 13:10

Tredje stora nyheten på Aftonbladet för en minut sedan (13:10):


"Makarna Anka i våldsamt gräl"


Hur kan det vara av nationellt nyhetsvärde? Jag blir tokig av all skit som vi blir matade med från bland annat Aftonbladet. Sensationsjournalistik när det är som bäst, eller var det sämst kanske... Kan inte Aftonbladet lämna allas privatliv under dörrmattan in till "pressläggningsrummet"? Jag kan verkligen inte bry mig mindre om vem utav makarna Anka det var som kastade den första isbiten (ja, isbit....! för tydligen kastade frun en isbit på maken i ett tidigare gräl). Vill kunna få snabb uppdatering om vad som händer i Sverige och runt om i världen utan att mitt minne ska behöva störas och upptas av sån trivial skit!


Tipsa mig om bättre nyhetssajter, snälla!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards