Alla inlägg den 6 december 2009

Av Hartelius - 6 december 2009 22:58

Hade ju tänkt få några sidor skrivna ikväll. Inte en chans. Vad trodde jag egentligen? Har hållit på och försökt söva Moa i två timmar... Hon somnade efter en timme men när jag skulle bära över henne till hennes egna säng vaknade hon och proceduren fortgick i en timme till. Det var iaf inget skrikmaraton utan hon gnölade på lite och stoppade sen in fingrarna i munnen och låg och glodde.

MEN -seger till mig!!

Vi har en tjurig dotter jag och Karl men jäklar i mig, Moa har en tjurigare mamma!


Hittade den här bilden när jag gick igenom fotoalbumet. Tagen någon gång i mitten på juli tror jag, alltså en ca. 6 månaders bäbis-Moa och en drygt 26-årig faster Katrin iklädd bland annat Moas mössa.

...undrar för övrigt vem Moa kommer likna när hon blir stor.....(!)


Hoppas på en otroligt, underbar, fantastisk och alldeles lyyyyysande trevlig kommande vecka på er alla! 

Av Hartelius - 6 december 2009 16:31


Farmoras hus i Storkågeträsk, Skellefteå. Mitt drömhus om man bortser från hur långt från Schtaan det befinner sig (4 mil enkel väg).


Förstå så mysigt att rå om sitt egna hem och inte längre hyra... Tänk om det dessutom kunde vara ett hus eller kanske radhus. Åh, vad jag längtar!!


Vadan detta kan ni ju då undra... Jo, jag och Moa har idag varit och hälsat på Jenny, Hasse, Tilda och Ville som bor i ett jättefint radhus. Totalt renoverat och med andra ord hur tjusigt som helst. Därför har det åter börjat kurra i "flytta-till-hus-tarmen".

Efter en stund dök även Sara och Leo upp tillsammans med Saras kompis Linneá och hennes dotter Elise. Sara och Andreas har ju för den delen ganska nyss flyttat till hus och jag är ruskigt avundsjuk! Jag vill, jag vill, jag vill!


Nu måste snoken doppas i böckerna igen. Imorgon hinner jag nog inte med så mycket plugg så det gäller att passa på när tid ges.

Kommer troligtvis till Umeå vid sex tiden, beroende på vilken av bussarna jag hinner med men jag kan iaf lova att det blir imorgon!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards