Alla inlägg den 28 december 2009

Av Hartelius - 28 december 2009 21:30

Återhämtningen här på landsbygden börjar närmast likna lathet. Så länge den inte är kronisk. Men med tanke på att jag idag faktiskt skottat gården två gånger, varit till stan och handlat lite samt bakat en morotskaka så lutar det ju åt att energin återvänder. Sen har mitt "bygga-bo-tillstånd" börjat krypa sig tillbaka och känner bland annat ett enormt sug efter min symaskin -inte till att äta utan till att sy med!  Fast det är klart, inte ett så konstigt antagande med tanke på mina andra konstiga så kallade cravings: torr finkornig sand, bilvax, aska, avgaser eller tänk att få "äta" lukten inne i ett parkeringshus..... Åhhhhh... jag dregglar!!

Ja, iaf... jag längtar tillbaka till hemmet, till vår säng, vår soffa mm. Sugen på att sätta igång ett jättebak eftersom Moa fyller ett år den 4 januari och ett kalas ska hållas den 6 januari. Skulle gärna sätta igång och göra en massa olika maträtter också, och fylla frysen till brädden. Sen ska vi inte tala om suget jag har efter att organisera hemmet, storstäda, måla om, tapetsera, bygga möbler och mycket annat. Detta är alltså vad "bygga-bo-tillståndet" innebär för mig -arbete!


Nu ska jag dock arbeta mig till sängs. Ta dagens tidning under armen och sedan ligga och lösa sudoku tills jag somnar.


/J

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards