Alla inlägg under januari 2009

Av Hartelius - 21 januari 2009 12:26

Dagen börjar med en snabb flaska ersättning för att sedan bli snabb-badad av mamma. Väl på skötbordet igen så passade jag på att kissa när jag äntligen fick vara utan blöja. Varmt, blött och otroligt skönt! Givetvis passade jag även på att kissa på BVCs skötbord också när vi väl kom dit (15 minuter senare). Min barnmorska skrattade åt mig för jag såg tydligen så otroligt nöjd ut... :)

Tung har jag inte blivit, men iaf 300 gram tyngre än förra veckan så nu är jag uppe på den hisnande vikten 3680 gram... I övrigt så mår jag alldeles yppans. Äter, sover och tränar så mycket jag bara orkar, i nuläget blir det mest en massa bensparkar men jag känner verkligen att detger något!


Nu ska jag gå och vila med mina supertrötta föräldrar en stund. Får strax besök av familjen Ermling och då vill man ju vara lite pigger.


Kram på er!

/Moa

Moa
Av Hartelius - 20 januari 2009 14:16


God morgon världen!


(Lilla fröken har börjat bli lite rund om kinderna...) 


Klev upp ovanligt tidigt i morse, halv åtta, nästan okristligt tidigt... Men gissa vem som däckade vid halv elva, ja inte var det Moa utan jag. Tur att hon är så snäll och lugn så hon störde mig inte nämnvärt i min lilla tupplur. :)


I afton blir det troligtvis Gin med Sörgårdens nedervåning (på övervåningen bor ju numera "höskullen" aka ankan, martin och doris) och jag håller tummarna för Karl på sin tenta så han kanske är på topphumör när han kommer hem och vill spela han också....


Nu ska jag mysa med Moa en stund.


Moa
Av Hartelius - 19 januari 2009 14:19

Moa i sin judo-outfit


Ibland kan man undra om hon skelar (?), eller så är hon helt enkelt lika trött som jag ser ut att vara.......


"Pappa börjar bli rätt jobbig med den där kameran, och framförallt den förb****de blixten!"


Två glada tjejer!


Moa har ingen ödletunga, även om det är lätt att tro det ibland.


Mycket stolt fader med smurfmössan på topp.



Moa
Av Hartelius - 19 januari 2009 14:03

Morbror Jonas, mamma, morfar Erland och lilla fröken Söt!


Stolta morbröderna Jonas och Joel!


Katten stoltserar med juvelen på kudden!


Tant Sanna nöjd efter att ha överlevt stort blöjkalas...


Första badet -i diskhon... 


Moa
Av Hartelius - 19 januari 2009 13:17

Nu har jag äntligen fått tummen ur, eller rättare sagt fått ändalyktan ur både sängen och soffan... Jag befinner mig med andra ord inte längre i vertikalläge och ska förhoppningsvis hålla mig från det även imorgon och dagen efter det.


Den 3 januari, precis efter att jag loggat in här och ordnat omröstningen för vilken dag barnet tros födas, gick det berömda vattnet. Klockan var 20:30 och vi satt och såg Sveriges hockeymatch mot Slovakien, den match som Karl sagt att han "bara måste se och att inget kommer få mig att inte göra det"... såg han matchen fram till slutet? -Nej!! Men tror iof inte att han mår dåligt över det heller. :)


(Den trötta blivande pappan...)


(Så här står man när man har en sammandragning (värk)

tidigt i förlossningsarbetet.... Bananen byttes senare ut 

mot en syrgasmask innehållandes lustgas, och leendet

mot något som får mig att se mer förbannad ut än glad!)


Nu var dock inte lilltösen redo att komma till världen precis då (lördagen den 3 januari), utan höll på sig framtill två minuter i midnatt söndagen den 4 januari. Allt gick iaf som det skulle och så här i efterhand har jag förstått att jag haft turen med en näst intill perfekt förlossning. What can I say.... Är man född till att föda barn så är man... Att sedan ta hand om dem och uppfostra dem är en annan femma (vi får se vad jag säger om några år!).


Men som sagt nu är hon här, vårt älskade lilla charmtroll Moa Margareta Hartelius! Att få barn är utan tvekan livets häftigaste mirakel! Hoppas alla människor får chansen att vara med om det för det är helt obeskrivligt!!


*Kärlek Kärlek Kärlek Kärlek*


Av Hartelius - 3 januari 2009 21:24


Lunchdejtat med Erika, Björne och Alfons. Karl bjöd på en blandning mellan linssoppa och gryta. Gott! Efter det blev det Alfapet och ett Gin-spel nersköljt med kaffe/te och glass. Björn fick även en chans att känna lite på magen och pojkarna lokaliserade (enligt dem) rumpan och dess skåra.....


Nu är vi hundvakt åt lillen medan husse och matte är ute på äventyr. Vi har mysat till det ordentligt i soffan med kuddar, täcke, te, choklad, snytpapper (!) och pyjamaserna sitter på. Vi har nu fokus på hockeyn och hoppas att Sverige sparkar rumpa med Slovakien!


H-O-C-K-E-Y  Hockey, Hockey, Hockey Hockey Hockey

VM -Vi ska försvara vårt guld....


Visst minns vi den gamla visan...!? :)


Lev tungt och må lätt!

Av Hartelius - 1 januari 2009 20:11


  • Ingen bäbis (ännu)

  • Inget världskrig

  • Ingen som vi känner ligger på sjukhus

  • Och vi har fortfarande pengar kvar till mat denna månad..

Året har börjat på allra bästa sätt och hoppas att det verkar lika ljust för alla som vi känner!


God Fortsättning!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards