Alla inlägg under juni 2009

Av Hartelius - 28 juni 2009 09:28


Vi håller på och spånar på några låtar som ska sjungas under ceremonierna. Har ni något bra tips på kärlekslåtar och/eller "älskade lilla barn"-låtar så skriv, skriv, skriv! Just nu behöver vi alla förslag vi kan få för vi har hamnat i stiltje....


Idag hoppas jag att jag är betydligt piggare än igår då jag sov hela dagen med Moa liggandes i sängen bredvid mig, jollrandes och super-duper-glad. Tur man har en snäll bäbis!

Men som sagt, jag håller tummarna för att jag inte stupar utan faktiskt får en massa gjort.


Hoppas ni andra får en mycket härlig söndag med sol och kanske en liten glass?!




Av Hartelius - 27 juni 2009 17:25


Helt underbar liten saga.

Sjung med vettja!


Av Hartelius - 27 juni 2009 09:52


Hade en underbar dag på stan igår med Katrin och Sanna. Handlade lite småplock samt ett par skor till bröllopsfesten i augusti så nu är jag till 100% nöjd med den outfiten. Skönt!

Klänningen till nästa söndag (vigseln) hoppas jag däremot sitter bättre än den tidigare gjort under prövningstillfällen.. Den har nämligen en söm under bysten och den är riktigt, riktigt tajt vilket ger mig djupandningssvårigheter som kanske inte är det optimala. Men utöver det så är den hur fin som helst och jag är jättenöjd över köpet! Hoppas bara att gymträningen, de långa promenadernaoch GI-maten har gjort sitt innan nästa vecka. Håll tummarna för mig!


Nu när det då är en vecka och en dag kvar börjar det pirra lite extra i magområdet. Otroligt vad tiden går fort.

Så här ser iaf veckoschemat ut just nu.


Lördag:

Planera bordsplacering, lång promenad, umgås med Katrin och Sanna.


Söndag:

Lång morgonpromenad, ordna lekar/bus och sammanställning av tidigare påhittigheter. Träffa och mysa med Markus, Johanna och Johannas föräldrar.


Måndag:

Packa min, Moas och Stellas väska då vi kanske får hämtning av morfar Erland. Fortsatt planering av det som inte är klart.


Tisdag:

Åkte vi inte måndag åker vi idag. Planera inköp med mormor Tyra. Lång promenad.


Onsdag:

Troligtvis inhandla allt till maten så vi slipper stressa närmare inpå. Kanske hämtar vi även ut ringarna.


Torsdag:

Mormor och morfar firar denna dag 26-årig bröllopsdag!

Karl jobbar till 16:30 och kommer förhoppningsvis så fort han kan med buss. Fortsatt planering fast på lugnare nivå så vi slipper stressmage!


Fredag:

Min födelsedag!

Har tid hos frisören som ska göra mig så fin som möjligt och jag hoppas frisyren jag vill ha kommer fungera.

Farmor Birgitta, farfar Lars och farbror Jens sätter sig i bilen och börjar köra norröver. Kan hända att de sover i Umeå över natten för att anlända i Kusmark på lördagen. Idag börjar vi laga de maträtter som klarar av att stå till söndag, allt för att sprida ut arbetet över tid. 


Lördag:

Moa "fyller" ett halvår!

Jag har för mig att det är idag som faster Pernilla och kusin Lovisa anländer med tåg.

Dukningen och pyntningen skall göras samt det sista av maten. I övrigt hoppas jag på en lugn dag utan stress samt att vii våra två familjer får tid till att bara umgås och ha det trevligt.


Söndag:

Dagen D! Klockan 14:00 drar det hela igång och slutar när folk inte längre orkar umgås. Längtar så det bara skriker i mig och jag hoppas allt planerat går utföra och att alla får det trevligt.


Nu har Moa vaknat till liv i sängen och ligger och sjunger för mig. Tror jag ska gå dit och ta lite ton jag med.


Ha en underbar dag!







Av Hartelius - 25 juni 2009 21:54

... och en vinnare skall koras. Jag är inte glad. Tro inget annat!


Med 68,6% röster mot 29,4% (ugnspannkaka, plättar och småplättar) och 2,0% (maträtterna går under benämningen degmat) vill jag härmed meddela att de tre omtvistade maträtterna heter...


Ugnspannkaka - Pannkaka - Plättar


Grattis till alla er som röstade på det förslaget 

och ni andra -varför kunde ni inte rösta mer??????


...nä ja ä int bitter...


*** 

Av Hartelius - 25 juni 2009 21:41

Så här kan en liten flicka se ut om en viss tant Sanna matar.... Tur hon är naken och att badvattnet håller rätt temperatur!


En liten lur mitt på dagen mitt bland sin gosedjursflock.


Sitter i den starka solen och läser om GI-kost. Blekfet ser jag ut att vara men kom ihåg att kameran lägger på minst fem kilo. Tänk då att fem kilo på en vad är otroligt mycket vad!!


Hahahaha


Detta var iaf lunchen för dagen.

Tonfisk, avocado, bönor, spenat, rucola, isbergssallad, rädisor, tomat och gurka. Mums och allt enligt GI-metoden. Nu skall bröllopsformen hittas (bara 1,5 vecka kvar -who am I kidding?)!


Hoppas att ni där ute mår lika bra i solskenet som jag gör och att ni längrat lika mycket till morgondagen som en ko dagen innan första grönbetet!


***


Av Hartelius - 25 juni 2009 21:24


Leker en leksom innefattar att fånga vatten i en liten plastburk....


..slutar givetvis med att jag får vatten över heeela ryggen!


Mamma använde inte lika mycket höjd som mig och blev därför inte lika blöt. Klok kvinna det där!



Christoffer med tungan rätt i mun. Det bör även tilläggas att det var hans föräldrar Rickard och Maria som var lekledare och jag misstänker att de tipsat sina söner om hur man fångar vattnet på "rätt" sätt...



Faster Sara sprang just ur bild och i övrigt ser vi bland annat Torgny som ser till att vattenhinken alltid är full.


Två grillbröder. Pappa Erland, näst äldst i syskonskaran och yngst är Rickard (som jag för övrigt bodde hos i Australien ett halvår).



Här får jag hålla i lille Hugo (vet inte om det är bestämt än, men jag kallar honom det tills jag får höra annat!) som endast var 12 dagar gammal... Lyckost, you bet!



Vet att alla säger det och att det är totalklyschigt men jag måste ändå: Tänk att Moa har varit så här liten, tiden går så fort, man hinner ju inte med...


För övrigt så vägde han 700 gram mer än Moa när han föddes och jag har för mig att han dessutom var 5 cm längre än henne också. Hur liten var vår lilla tös egentligen???????




Av Hartelius - 25 juni 2009 21:08

Jag, Karl, Stella (fyrbening)

Björn, Erika, Alfons (fyrbening)

Katrin, Sanna, Isa (fyrbening)

Det var vi som åkte till stugan för att fira midsommar och njuta av det härliga vädret. Moa placerades i mormor och morfars trygga famnar så att vi fick vila upp oss ordentligt. Välbehövligt och samtidigt lite underligt.


Ett axplock av vad vi sysslade med...


Vacker kväll hemma i stugan (södra Svedjan, Storkågesträsk). Inte så illa att börja minisemestern (midsommarhelgen) i detta vackra landskap.


Sanna ska rida för första gången på vääldigt länge. Här får hon instruktioner av vår häst/ridkunnige kusin Linnéa.


Katrin sprang i väg på ett "save-the-kyckling-mission".

Vi kastade ut Stellas pipleksak i vattnet men hundarna hämtade inte tillbaka den så den STÖRTADE mot fallet (som ses här på bilden!). Katrin skyndade sig allt hon kunde men hann inte rädda kycklingen. Den ligger nog och guppar någonstans om inte någon räddat den ur den våta kylan.

 

Karl har fått dille på flugfiske. Ses här i sin senast inköpta outfit -vadarstövlar, fiskeväst och solglasögon som tar bort all solblänk på vattenytan. Nördigt? Javisst (och han är stolt över det)!


På vandring från stugan till farmor för att sedan vända och gå tillbaka igen. Bra motion och himla skönt i sommarvärmen. Med på bilden är Katrin och Stella. Jag, Erika och Alfons håller oss undan..


 

Sista kvällen dansade älvorna på sjön?


Himla vackert är det!! Längtar redan tillbaka!





Av Hartelius - 25 juni 2009 11:02


En liten försmak för er som bor långt bort och som ska komma på bröllops- och namnceremonin.




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards