Alla inlägg under december 2008

Av Hartelius - 31 december 2008 06:53


Så här glad ser man ut när man är i Stormark (hos Sannas mamma Yvonne och Mats) på självaste julafton....



Isa-fisen.. fortfarande lika söt OCH hårig... ;)



Stella käkar upp så många tallkvistar hon hinner så att inte alla hamnar i vår grilleld... (Nerhuggning och uppeldning av tallen i Storkågeträsk -Stugan-)



Nu är hamburgarna inte långt borta (grillning på Nordpolen)



Min älskade sjukling som uppenbarligen extraknäcker som tomtenisse.....



Jag och Erika i djupa bryderier. Grabbarna spelar TV-spel och vi satsar på IQ-förhöjande underhållning istället... hahaha



Och sist men inte minst.. Nu har bäbisen en egen liten hörna i vårt sovrum så nu skulle den kunna få titta ut... Iaf om några timmar..


Ha en bra dag!

Av Hartelius - 31 december 2008 06:42

Karl mumlar i sömnen på grund av sin förkylning så 06:19 bestämmer jag mig för att kliva upp. Onödigt att bara ligga och stirra in i väggen och vänta på att klockan blir 07:00.


Idag är det då nyårsafton.... Dagen D som måste passeras och det verkar ju som att det kommer göra det! Lycka!

Nu om några timmar (09:00) ska jag, Erika och Björn till COOP och handla inför middagen ikväll.

På menyn har vi;

Förrätt: Tomatsoppa

Varmrätt: Oxfilé eller Quornfilé (Quornkorv till Katten) med potatisgratäng, sallad och vitlöksbröd

Efterrätt: Flamberad ananas med chili och pistagenötter

MUMS!


Men nu först väntar frullen, promenad med Stella och en sväng till tvättstugan.


Gott Nytt År Gott Nytt År Gott Nytt År Gott Nytt År Gott Nytt År Gott Nytt År Gott Nytt År Gott Nytt År Gott Nytt År Gott Nytt År Gott Nytt År Gott Nytt År

Av Hartelius - 29 december 2008 13:15

Man går ju som på nålar här hemma i Kusmark. Nyårsafton står snart för dörren och spänningen stiger... Blir det en bäbis under 2008 eller 2009? 

Varje morgon jag vaknar förundras jag över att jag fortfarande har en sådan stor mage som gör det besvärligt att ta sig upp ur sängen. Tror nämligen varje kväll när jag går och lägger mig att "nu är det sista gången jag lägger mig med den här klumpen framtill..." Men det har då inte slagit in än så länge, tacka Gud för det!


Julafton och dagarna där i kring var riktigt härliga. Lugna dagar utan stress spenderade med nära och kära.

Uppesittarkvällen med Familjen Berglund-Holmberg. Ingen vinst på bingolotterna men det gör ju ingenting när vi istället fick lära oss så mycket om familjen kändis (Wahlgren. Om nu alla heter det i efternamn vet jag dock inte..). Sann TV-underhållning på höööög nivå!

Julafton började med hundbus mellan Isa och Stella. Eller ja, Stella busade till 100%, Isa orkade inte med fullt så mycket... Lillvännen har inte den kondisen som hon tidigare hade. Kul var det iaf att se henne igen!

Resten av dagen var lugnare än lugnast. Vi åt, sov, delade ut julklappar, spelade spel, sov igen, pratade och spelade lite mer spel. Precis som det ska vara!


Förutom att bara ta det lugnt har familjen även hunnit med att fälla en tall, elda upp den, grilla hamburgare på Nordpolen (!) och åka lite skoter. Jag behöver väl knappast säga hur bra Stella har det här hemma på landet?!

Länge sedan jag såg en sådan tillfreds hund och kanske speciellt just efter att hon fått jaga ikapp Joels skoter på lägdan....... Hon har blivit otroligt snabb vår lilla jycke!


Nä, nu sparkas det som tusan i magen. Brukar vara en indikation på att jag är jättehungrig så det är väl bäst att skynda sig till köket. Sammandragningarna har bara en tendens att bli så starka när jag har mat i magen så ibland drar jag mig lite för länge med att laga mat... Men, men, äta bör man.......


Gott Nytt År till er alla iaf!

Ses på andra sidan... :)


/Jenny och kulan 


Av Hartelius - 21 december 2008 11:10


Stella så fin i sin nya juliga snusnäsduk!


Av Hartelius - 21 december 2008 10:50

V.35+2


 

V. 36+2


 

V. 37+0

Av Hartelius - 21 december 2008 10:09

Jag som haft en sådan otrolig julstämning i över en månad har den senaste veckan inte känt något speciellt alls. Tråkigt! Kanske för att jag inte orkar vandra runt på stan där jag gissar julstämningen är på topp, eller kanske för att jag "endast" ska köpa en julklapp i år.

I familjen Segerstedt har vi nämligen börjat med en ny tradition, att bara köpa julklapp till en person som dessutom lottas fram några veckor innan jul. I år föll lotten på Karl och han ska köpa till mig, mamma till pappa, pappa till mamma, Jonas till Joel och Joel till Jonas.... Bra blandat eller hur?!

Jag och Karl har iaf kommit överens om att lägga julklappspengarna på en byrå istället så några inhandlingar blir det inte i år, ja förutom till min lilla (inte så lilla längre) gudson Alex.


Nu är det dags för frukost denna fjärde advent. Ljusen är tända och tomtegröten vilar varm i tallriken. Mums!


Önskar alla, som från och med idag tänkt undvika datorer och internet, en riktigt God Jul!



Av Hartelius - 20 december 2008 22:11

Så underbart när vi träffas! Tråkigt att vi inte gör det oftare, men då kanske det inte skulle vara lika speciellt heller.... vem vet?! Vi får så mycket sagt, så många kloka ord och tankar.

Önskar er, Rickard och Isak en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År! Ringer eller skickar ett mms när tiden är inne (eller troligtvis när det redan är klart).

Puss Puss

Av Hartelius - 18 december 2008 21:44

Har varit trött idag, eller njae det var en underdrift, jättetrött ska det stå! La i en tvätt halv åtta, en till halv nio och sedan somnade jag för att inte kliva upp igen förrän halv ett. Tog då Stella på en kortis till ica MEN... det tog oss en timme att färdas fram och tillbaka. Gick med andra ord i myrtakt.. Hujeda mig! Karl kom hem vid fyra och sedan dess har jag i princip hängt honom i hasorna ända till nu. Var en kort sväng förbi sörgården där vi spelade gin (någon som är förvånad?) och fick mig dessutom ett riktigt skrattanfall på deras köksgolv. Kippade efter andan i flera minuter och fortsatte småfnittra åt allt och inget ett tag efter det. Mysigt!


Grannarna tog dessutom på sig att vara Stellavakt till imorgon så att jag och Karl skulle kunna mysa i sängen alldeles själva och inte behöva bry oss om att ta ut henne osv. Och mysa för våran del handlar om att plocka fram en bra film på datorn, hålla handen och kanske en godnattpuss på kinden innan lampan släcks. Inget annat!

Nu blev det ju dock inte så.... Karl sitter framför sin dator och spelar GTA4 och betapet mot Johanna och jag ligger i sängen och bloggar.... Så går det ibland.

Nu ska jag nog däremot sträcka mig efter strömknappen och mörklägga sovrummet. John Blund står för dörren.






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards