Alla inlägg under november 2008

Av Hartelius - 28 november 2008 11:19

Sköönt!!!


Även om jag trivts hur bra som helst här på skolan ute i "the real world" så finns det inte något ställe på jorden som hemma..... Längtar efter Karl och lilla Stella (även om hon är trotsmonstret just nu) så otroligt mycket!


Har iaf äntligen rättat klart allt, skrivit ner mina omdömen och betyg samt lämnat tillbaka alla låneböcker till biblioteket. Hur duktig får man bli egentligen..... ;)


Nu fattas det bara att komma hem, landa i verkligheten och inse att man inte börjat på VFU-rapporten än och då få panik.... Dessutom ska hemtentorna hämtas ut (skrivas om gissar jag och sedan skicka in igen) och på måndag börjar arbetet med uppsatsen. Massor att göra på så lite tid... och så en jättemage på det.... ;) 


I helgen kommer det iaf bara handla om mig, karl, stella och mamsen som följer med mig tillbaka. Det ska tapetseras och massa god mat skall konsumeras!


Lev och må!

Av Hartelius - 27 november 2008 08:00

...är inte bra, och precis vad jag har just nu.

Tanken är att jag till denna lektion som jag har om en halvtimme ska ha rättat 28 elevuppsatser.... vilket jag naturligtvis inte har hunnit med, inte på långa vägar. Tog betydligt mycket längre tid per uppsats att jag missbedömt min förmåga totalt. Många besvikna elever gissar jag kommer att möta mig alldeles strax.....


Men, men.. det är bara att bita i det sura äpplet och säga som det är. Kommer ju iof hinna rätta alla innan dagen är slut, men jag vet inte om det är en godtagbar ursäkt. Hoppas!


Nu ska jag sätta mig på min stol och stirra in i ett par stearinljus i några minuter och hitta lugnet. Då kanske iaf bäbisen i magen blir glad och det är väl ändå det enda viktiga!


Lev och må!

Av Hartelius - 26 november 2008 12:03

Idag är sista lektion med en av klasserna och som utlovat ska det bjudas på fika. Något mycket uppskattat gissar jag för det har pratats en hel del om detta på tidigare lektioner.

Stort tack till mor som hjälpt mig med baket!


Nu innan lektionen ska jag tagga igång med lite god lunch och sedan sätta

mig i biblioteket och rätta elevuppsatser.


Ha en trevlig dag, för det ska jag!

Av Hartelius - 25 november 2008 08:47

Är på så otroligt bra humör just nu. Vet inte riktigt varför, måste nog ha sovit gott. Livet känns iaf underbart ljust och glatt!


Önskar alla en lika bra dag!

Av Hartelius - 24 november 2008 19:58

Hlet otroligt så fort tiden har gått ändå. 6 veckor är ju ingenting.... Ujujujuj! Men det ska nog gå bra. Längtar faktiskt.... Får se vad jag säger när det väl sätter igång, tror inte att jag är lika "positiv" då. :)


Har iaf haft en otroligt mysig helg hemma i Umeå. Umgåtts med vänner, Stella och min underbara Karl. Vi har plockat och donat, lagat god mat, shoppat nya möbler och inte minst möblerat om.... Super fint blev det och finare än så kommer det att bli när våra gamla möbler blir sålda, vi får tapetserat på kontoret och resten av "de nya sakerna" blir inhandlade. Förhoppningsvis innan nyåret och pluttens ankomst!


Igår och idag var det utfärdat någon form av stormvarning så jag bestämde mig för att åka från Umeå tillbaka till skellefteå idag (måndag) för att slippa de värsta vindarna under söndagskvällen. Tyvärr så tänkte jag inte på möjligheten att det skulle vara svårt för bussarna att ta sig fram även idag.... Lokalbussarna gick inte som de skulle på grund av väglag (gissar jag) samt extra många passagerare så jag missade bussen som jag tänkt ta... Jenny blev arg, riktigt arg och förbannat stressad! Ingen bra kombination kan jag meddela. 

Men nu så är dagen snart över och jag kan meddela att jag överlevde resan och att lektionerna under eftermiddagen förflöt tämligen smärtfritt. Det enda som hänger med sen morgonens drama är stressmagen som jag lyckades dra med mig. Inte bra! Imorgon förväntar jag mig dock att allt är tillbaka till det normala -även humöret!


Lev och må!

Av Hartelius - 15 november 2008 11:07

Fick just veta att alla mina pass fram till årsskiftet är lösta med annan personal. Skönt! Då behöver jag inte gå omkring och fundera över om jag har tillräckligt med ork och energi för att jobba. Drar nästan musten ur mig att bara vara på skolan (A-torp) just nu, så det är nog det bästa för alla parter.


Gårdagen var helmysig hemma hos Marianne. Åt hemmagjord gopizza, sallad och tzatziki. Mumsmums! Efterrätten sen gick inte av för hackor. En form av mousse på smält toblerone, turkisk yoghurt (tror jag iaf) och grädde och till det frysta blåbär och hallon. Herregud vilken smakexplosion!!


Idag blir det till att umgås lite mer med Regina. Hon spelar matchkl tre, vilken jag ska se och sedan ska det beställas mat och alla ska dra till Bea för fest. Får se bara hur länge jag pallar att hålla mig vaken ikväll. Blev lite sent att åka hem halv tolv igår. Kände mig relativt farlig på vägarna mellan skellefteå och Kusmark...... Jag vet Karl, jag lovade att vara försiktig och det var jag väl också -till 70%. Helt enkelt bara lite för trött för mitt eget bästa. Tur att det inte var någon annan trafik igång... ;)


Nu ska jag surfa in på IKEAs hemsida.. får se om jag hittar något spännande att sukta efter. Brukar ju som inte vara så svårt......... Det börjar skrika i "ommöbleringstarmen" samt "sälja-det-vi-har-och-köpa-nytt-för-pengarna-sinnet". Någon som är förvånad??


Ha det så gött allesammans!

Av Hartelius - 14 november 2008 17:49

...klar med lektionsplaneringen till på tisdag då jag får besök av min lärare från universitetet. Så nu mina damer och herrar ska Jenny gå på fest! Spritfest för de andra och matfest för mig! Hemmagjord pizza och någon smarrig efterrätt på toblerone (á la Emma). MUMS!!!!!


Lev och må denna fredagseftermiddag

Av Hartelius - 12 november 2008 16:30

Sitter kvar på skolan som sista person.... Bara liiiite trött och liiiiite hungrig, annars kanon!

Haft lektion idag och det gick faktiskt riktigt bra. Grabbarna jobbar på för fullt och jag zick-zackar mellan bänkarna och låtsas hålla koll på läget som en riktig lärare skulle ha gjort... Riktigt kul när de förvånar en och kommer med superkloka inlägg, synpunkter eller kommentarer formade i eftertänksamhet. Gillar det där gänget måste jag säga.


Helgen som passerats var riktigt skön. Karl och Stella kom på eftermiddagen, riktigt efterlängtade! Hon är så stor lilla tjejen våran. Man ser det verkligen när man inte träffats på ett par dagar, men hon är sannerligen gigantisk. Karl å sin sida har blivit mindre, eller biffigare kanske är rätt ord. Killen har ju kommit igång med träningen och då brukar det ju bara säga *pang* så faller extra-kilona av honom. Orättvist, eller ja, min kropp brukar också reagera så där snabbt men just nu så spelar det ju ingen roll. Meningen är ju att jag ska växa till mig och bli tjockare TROTS att jag tycker att det räcker nu, känner mig som en mindre flodhäst.

Helgen var iaf hur lugn och skön som helst (för att återgå till ämnet). Många maträtter lagades (på pappas begäran) så just nu har vi mat fulla frysen där hemma (Umeå). Förväntar mig dock inte att maten ska vara kvar när jag kommer hem igen.... *wink wink* 

Tråkigt bara att inte helgen är längre än den är. Hade önskat att mina två allra finaste skulle stanna längre, men, men. Får passa på och vila, vila, vila, vila nu när jag kan och inte har en massa pysslande att syssla med (finns inte lika mycket att pyssla med i skeå som i umeå).


Till alla blivande gravida (?!) -passa er för järntabletter. Det kan vara farliga grejjer... Gårdagen blev en dag i soffans tecken just på grund av de där illaluktande små kapslarna. Huvva vilken magknip! Det var plågor utan dess like och på ett sådant vis jag bara känt en gång tidigare (givetvis då av samma anledning som nu). Nu överlevde jag iaf och tackar min bror (Joel) för att han gjorde sitt bästa med att "ta hand om mig".


Lev och må


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards