Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Hartelius - 13 februari 2009 20:48


                                Virkning!


Inte bara virkade tröjor, sjalar, dukar och överkast florerar i virkvärlden. Surfar man runt lite på nätet hittarman den ena godsaken efter den andra. Inte minst dessa bakelser som jag hittat på:

lyck-annas.blogs.se


Ska med andra ord återuppta virkningen men breddar min repertoar en smula till något mer än bara mina sjalar.


                      The serch goes on...

Av Hartelius - 13 februari 2009 20:04


Har nu kommit på vad en av mina nya "hobbysar" är.

                      

                        Knappar!


Jag ska samla på knappar i alla möjliga färger, storlekar och former.  Samla dem i genomskinliga burkar och sedan använda dem till allt och ingenting...


Nu börjar jag ju verkligen längta hem, nu när jag kommer ha något att göra på dagarna förutom att amma Moa och klappa på Stella. Väntar bara på att fler idéer ska ploppa fram så att knappar inte behöver bli hela mitt liv. I det fallet så skulle vi nog bada i knappar och det tror jag inte Karl skulle uppskatta.


Åter till tankeverksamheten!


Av Hartelius - 13 februari 2009 16:17


... en smula.. Men det blir nog inte förrän på tisdag. Pappas bil måste se till att bli lagad ordentligt innan vi får oss skjuts till Umeå.

Ledsen Karl och Johanna!!


Tjusiga Stellovisch...


Söt-Mossan....


Av Hartelius - 13 februari 2009 15:45



Hittade en tävling på en annan blogg (pinkfriday) ... Dessa läckra posters är första- och andrapris.


Önskar att jag kunde vara lika kreativ som henne och en annan kvinna vars blogg jag nyligen hittat till...

------------------------------------------------------------------------------------------>

Bådas bloggar (fyrabarnsmamman och pinkfriday) är länkad här till höger  ------------------------------------------------------------------------------------------>



Av Hartelius - 13 februari 2009 14:41

Här är det!


Det första man ser när man kommer in.


"Klädhallen" direkt till höger.


Tvättstugan, andra dörren till vänster i hallen.


Fortsätter man genom tvättstugan kommer man till den andra hallen. Härifrån kommer man till illaluktande rummet, joels sovrum, pappas kontor och förrådet/garaget.


Illaluktande rummet.


Joels sovrum.


Pappas kontor.


Köket (inte färdigt. Fattas lite kakel och annat krimskrams).


En form av matsal. Man ser även den lilla röda räserbrännaren.


Vardagsrummet sett från köket.


"Mitt" sovrum.


Vardagsrummet sett från mamma och pappas sovrum.


Det blå rummet tillhör mor och far.


Nu hittar du i alla skrymslen och vrår, den dagen du tittar förbi....


Av Hartelius - 13 februari 2009 00:41

Här sitter gammelfarmora med stumpan i famnen. Moa är hennes andra barnbarnsbarn (Jims son Robin kom som "nummer ett").


Snyggingen i det som visat sig vara det bästa köpet hittills -babysittern.

Där kan hon sitta och filosofera ända tills hon somnar...


Bilderna som jag lovade får vänta till morgondagen istället. Lite annat kom i vägen, bland annat ett samtal med älsklingen. Lite hormonell men i övrigt verkade han må bra... :)


Nu är det dock äntligen dags att förenas med kudden.

Natti natti

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards