Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Hartelius - 8 februari 2009 21:37

Trött liten tjej. Trött stor tjej.


Moa senior i mamma Pias famn och Moa junior med mig.


Första bilden tillsammans, men troligtvis inte den sista....



Moa
Av Hartelius - 8 februari 2009 21:14

Hur kör man i en rondell?

  • Åt höger
  • Åt vänster
  • eller kanske som vissa brukar köra -rakt genom....


Tål att tänkas på!


Av Hartelius - 8 februari 2009 18:23

Stella och Isa back together again!


Tröttast i stan?


Vem är Moa mer lik, mig eller Karl? Här är iaf två bilder på mig som liten tös.


Mormor och Moa vilar i soffan. Farmora (min farmor) har stickat den fina filten.


Totalt avslappnad i sin nya ROSA badbalja



There is more to come!



Av Hartelius - 8 februari 2009 11:24


Nu är jag tillbaka igen efter en längre tids internetuppehåll. Inte mycket nytt har hänt sett ur en normalt-social-persons synvinkel, ur en hemmavandrandes-nybliven-mammas synvinkel har det hänt massor! :)


  • Många har varit förbi och hälsat på 
  • Moa har börjat söka och fästa blicken
  • Lilltjejen kan numera även sitta i sin babysits
  • Ett litet skratt och några stora leenden passerar Moas läppar varje dag
  • Amningen fungerar nästan felfritt
  • Promenaderna med Stella känns inte längre som ett nödvändigt ont utan jag tycker faktiskt att det är rätt trevligt
  • Det har snöat otroliga mängder i Umeå och Stella skulle helst av allt bo i en snödriva
  • Söndagskvällarna spenderas med våra underbara grannar, vi kallar det sconeskväll
  • Stella har kommit in i löpen igen (jag som hoppats på bara en gång per år)
  • Moa har blivit lämnad till barnvakt för första gången. Johanna och Markus skötte det utmärkt och vi fick gjort en mega-stor-handling
  • Lilla fröken har vuxit hela 4 cm på en månad och under samma tid blivit 1,1 kg tyngre. Om två veckor är det dags för läkarbesök, undrar hur stor hon då hunnit bli...
  • Jag och Karl har äntligen haft tid för varandra -spenderades i sängen med två avsnitt av Drew Carey show och ett avsnitt av House....
  • Isa har äntligen kommit hem igen!
  • Moa har nu fått åka på sin första resa vilken slutade i Kusmark hos mormor, morfar och morbror Joel (resan är inte avslutad än utan vi befinner oss fortfarande i Skellefteå)


Eftersom jag är dålig på att uppdatera och skriva ofta så har jag tänkt prova något nytt. Istället för att skriva har jag tänkt lägga ut några bilder som får stå för vad som hänt under dagen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards