Direktlänk till inlägg 26 november 2009

"Trösta-Moa-spring" ny OS-gren?

Av Hartelius - 26 november 2009 09:21

Äntligen har jag fått tag i laddaren till den bärbara datorn igen... Upptäckte när jag skulle till måndagens seminarium att jag inte hade någon ström. Hade tydligen glömt laddaren hemma hos mormor och morfar i Kusmark. Inte så välplanerat!


Men nu känner jag mig uppkopplad mot världen igen. 


De senaste dagarna har bestått av plugg från 8-12 och sedan "Moa-duty" från 13-18. Eftersom Karl snart har tenta så har han i princip inga lektioner så vi har delat upp dagarna så att båda för något gjort. Och jag måste ju säga att jag är riktigt stolt över hur mycket plugg jag faktiskt hinner med på fyra timmar. Helt underbart skönt att vara så här strukturerad!


Igår afton hade vi besök av LInda, Ante och Hampus. Mycket trevligt! Och vilken gókille han är (Hampus alltså...), strödde pussar omkring sig innan de for precis som om det vore godis. Sen när de gått ville Moa också pussas men hennes var inte ens hälften så mysiga och betydligt kladdigare....... Kan iof bero på förkylningen som hon just igår drog på sig. Inte roligt med så snuvig näsa när man är så liten. Men med några handfasta tips från en betydligt mer van mamma (Linda) så överlevde både jag och Karl nattens "trösta-Moa-spring". Vilken tur vi ändå har att hon inte är ett "öron-barn". Fy! Det kan inte vara kul.


Nu är det dock dags att sätta fart igen. Måste hinna göra massor innan tio-fikat om en halvtimme...


Ha en bra dag allesamman!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hartelius - 4 juni 2017 08:28


Igår sov Moa hos Mormorfar och Maja ville då att jag skulle ligga på madrass på golvet medans hon sov i soffan. Absolut!  Dock - en dmtunn madrass från 1980 är inte direkt optimalt. Så idag ser jag i kors. Huvva.  Men! Nya tag. Idag vankas bygg...

Av Hartelius - 12 augusti 2015 09:37

Efter några år i vila kanske det är dags att ta tag i bloggen igen? Det har ju hänt en del under de år som vi inte författat något. Var ska man börja?   * Vi har köpt hus i Storkågeträsk. * Vi har fått en till dotter, Märta. Född 1/7 -15. * V...

Av Hartelius - 8 maj 2011 09:42

....rensar jag garderoberna och vädrar ur klädernas gamla, unkna lukt på uteplatsen.   Härliga våren! Älskar våren!   Lyssnar på P4 och får mig en hel del härliga skratt! Inte trodde jag att att Mannheimer och Tengby var så här kul... Härli...

Av Hartelius - 29 april 2011 20:14

Gör just nu praktik på en högstadieskola. Behöver jag säga något mer?   Kanske, kanske inte. Beror väl på hur din egen högstadietid såg ut. Men tro mig, den är lika jävlig för ungdomarna idag som den var för dig och mig.....   Nu dränker ja...

Av Hartelius - 28 april 2011 20:17

Fick en kopia på omtentan av läraren. Den lämnas in imorgon.  Har eventuellt återfunnit kvitto på cykelköp -bra att ha när man pratar med försäkringsbolag!  Lägenheten har hux flux blivit ca 25kvm större.... Nice, jävligt nice!  Barnen både äter...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards