Alla inlägg den 7 november 2009

Av Hartelius - 7 november 2009 20:32

Tidigare kunde jag bli hur arg som helst utan att få tårar i ögonen. Numera är det precis tvärtom. Jag hatar det! Fast det är ju egentligen ganska frigörande. F*n! Jag är så labil! Jag kan inte ens tycka något utan att ångra det nästa sekund och tycka något annat. Ja det är inte lätt att vara gravid, jag säger då bara det. Och inte kan det vara lätt att vara gift med en gravid kvinna heller..... Var så fruktansvärt arg och sårad tidigare ikväll att jag höll på att gå sönder och hur tacklar min kropp det? Jo, genom att spruta ut tårar som om mina ögon var kulsprutor... Gissa hur jag kommer se ut imorgon? Som någon nyopererad medelålders tant med tidigare problem med hängande ögonlock... Japp, precis så!

Tur iaf att dessa översvallande känslorna tar slut och att man blir som vanligt igen annars hade jag nog hamnat på förlossningen i förtid. Jäklar vilket liv det blir i magen när man är upprörd. Antingen försöker hon komma åt pappa Karl med en vänsterkrok (alternativt hoppspark) för att han gör mig så upprörd eller så gör hon allt för att få mig  att "snap out of it". Vilket som så är vi iaf båda två lugna nu (jag och lillbebben) och ni behöver inte oroa er för Karl, han har överlevt syndafloden och sitter i skrivandets stund vid köksbordet och pysslar. Livet är tillbaka i sin stilla lunk...


Nu väntar kudden på mig efter en otroligt ansträngande plugg- och städdag. Somnar nog innan jag lyckats inta horisontalläge men det i sig säger ju inte så mycket med tanke på att det sin lilla tid... hahaha!


Lev väl!



Av Hartelius - 7 november 2009 07:15

Vaknade tidigt för att hinna gå ut med hunden innan jag ska med bussen till biblioteket för dagsens pluggsession. Klok som jag är (jag är faktiskt det!) kollade jag nyss upp öppettiderna och tydligen har bibliotekspersonalen gått och tagit sovmorgon... Trodde de var morgonmänniskor av rang... Jaja, får väl sitta i Lindellhallen och läsa några rader ur en bok tills de öppnar.


Klockan tolv har jag iaf lovat att vara tillbaka i hemmets lugna (?) vrå för att Karl ska hinna till sitt nya jobb. Vi kör på klapp-klapp-systemet idag, egentligen samma sak som igår. Det innebär att vi inte är hemma samtidigt men får en sjuhelsickes massa gjort!


Nu kaffe- och tekokning och sen puss på Moa innan stress till buss!


Ha en bra dag mina vänner!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards