Alla inlägg den 26 november 2009

Av Hartelius - 26 november 2009 11:40


11:35

Känner mig tröttare än tröttast!


11:40

Börjar på allvar känna mig dum!

Funderar över hur jag ska få in vissa saker på ett bra sätt i texten..


11:42

Kommer på mig själv med att påstå saker som jag inte har det minsta belägg för.... -F*n!


11:45

De andra som pluggar på biblioteket ser mig oftare och oftare slita mitt hår.


11:47

Nu åker jag hem!

Av Hartelius - 26 november 2009 10:06

...när Moa var så här liten?


Nyfödd på BB.


 

 I "Farmoras" knä, ett par dagar gammal bara...


 

  Lite äldre men fortfarande otroligt liten! Detta är minsta storleken på byxor -om man nu bortser från byxor till för tidigt födda.... De når ju upp till hennes armhålor. Hahaha!


Känns som en hel livstid sedan och på ett sätt så är det väl egentligen det.



Av Hartelius - 26 november 2009 09:21

Äntligen har jag fått tag i laddaren till den bärbara datorn igen... Upptäckte när jag skulle till måndagens seminarium att jag inte hade någon ström. Hade tydligen glömt laddaren hemma hos mormor och morfar i Kusmark. Inte så välplanerat!


Men nu känner jag mig uppkopplad mot världen igen. 


De senaste dagarna har bestått av plugg från 8-12 och sedan "Moa-duty" från 13-18. Eftersom Karl snart har tenta så har han i princip inga lektioner så vi har delat upp dagarna så att båda för något gjort. Och jag måste ju säga att jag är riktigt stolt över hur mycket plugg jag faktiskt hinner med på fyra timmar. Helt underbart skönt att vara så här strukturerad!


Igår afton hade vi besök av LInda, Ante och Hampus. Mycket trevligt! Och vilken gókille han är (Hampus alltså...), strödde pussar omkring sig innan de for precis som om det vore godis. Sen när de gått ville Moa också pussas men hennes var inte ens hälften så mysiga och betydligt kladdigare....... Kan iof bero på förkylningen som hon just igår drog på sig. Inte roligt med så snuvig näsa när man är så liten. Men med några handfasta tips från en betydligt mer van mamma (Linda) så överlevde både jag och Karl nattens "trösta-Moa-spring". Vilken tur vi ändå har att hon inte är ett "öron-barn". Fy! Det kan inte vara kul.


Nu är det dock dags att sätta fart igen. Måste hinna göra massor innan tio-fikat om en halvtimme...


Ha en bra dag allesamman!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards