Direktlänk till inlägg 22 november 2009

Pälsbeklädda prinskorvar

Av Hartelius - 22 november 2009 20:12

Jag, Moa och mormor kom just hem efter att ha tittat på små valpar, endast 6 veckor gamla. Jag skämtar inte när jag säger att de var lika runda om magen som de var långa... De såg helt enkelt ut som vandrande korvar med hår på. Hur söta som helst! Både tiken och hanen är blandras Lhasa Apso/Shih tzu. Inte riktigt mina favoritraser om man säger så. De ser mest ut som hundar som ska ligga på en sidenkudde och det faller inte riktgit mig i smaken. Däremot om man håller dem kortklippt så tycker jag faktiskt att de är riktigt söta. Men Moa tyckte att de var lite äckliga -såg iaf så ut... haha! En av de små rackarna blev dessutom rädd för något och gav ifrån sig ett skall, eller skall och skall lät mest som ett "bjäbb", vilket skrämde Moa till tusen. Hon skyndade sig att krypa närmare mig men halvvägs gav hon upp och stoppade huvudet i sanden (hon la sig platt på mage och grävde ner näsan så mycket hon kunde i filten som låg helt utsträckt på köksgolvet). Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Vår dotter måste ju ha en skev bild av vad ett husdjur är och vad man ska vara rädd för..."Hästen" eller "råttan", fast det är nog klokt av henne ändå, råttor ska man inte leka med!


Lhasa Apso


Shih Tzu



OBS! Hundarna på bilderna har ingenting att göra med valparna jag talar om!

 
 
Ingen bild

Sara K

22 november 2009 21:48

Precis den blandningen är ju mamma å pappas hund Soja. Men hennes mor och far är renrasiga. Men du kanske inte har sett henne nån gång. Dom är ju helt sjukt söta som valpar, fast dom påminner lite om ett marsvin :)

 
Ingen bild

karl

22 november 2009 21:53

Åh Moa. Hon är så söt.

 
Mammajenny

Mammajenny

26 november 2009 09:38

Sara K: Nä, jag har ju aldrig träffat Soja men nu har jag iaf ett hum om hur hon ser ut. Och korvarna håller jag med om var otroligt söta. Ska vi ha en till vovve (råder delade meningar om det) så ska det åtminstone vara en sån där liten sak. De ser ju ut som valpar betydligt längre än stora raser gör och det finns ju inget sötare...

http://mammajenny.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hartelius - 4 juni 2017 08:28


Igår sov Moa hos Mormorfar och Maja ville då att jag skulle ligga på madrass på golvet medans hon sov i soffan. Absolut!  Dock - en dmtunn madrass från 1980 är inte direkt optimalt. Så idag ser jag i kors. Huvva.  Men! Nya tag. Idag vankas bygg...

Av Hartelius - 12 augusti 2015 09:37

Efter några år i vila kanske det är dags att ta tag i bloggen igen? Det har ju hänt en del under de år som vi inte författat något. Var ska man börja?   * Vi har köpt hus i Storkågeträsk. * Vi har fått en till dotter, Märta. Född 1/7 -15. * V...

Av Hartelius - 8 maj 2011 09:42

....rensar jag garderoberna och vädrar ur klädernas gamla, unkna lukt på uteplatsen.   Härliga våren! Älskar våren!   Lyssnar på P4 och får mig en hel del härliga skratt! Inte trodde jag att att Mannheimer och Tengby var så här kul... Härli...

Av Hartelius - 29 april 2011 20:14

Gör just nu praktik på en högstadieskola. Behöver jag säga något mer?   Kanske, kanske inte. Beror väl på hur din egen högstadietid såg ut. Men tro mig, den är lika jävlig för ungdomarna idag som den var för dig och mig.....   Nu dränker ja...

Av Hartelius - 28 april 2011 20:17

Fick en kopia på omtentan av läraren. Den lämnas in imorgon.  Har eventuellt återfunnit kvitto på cykelköp -bra att ha när man pratar med försäkringsbolag!  Lägenheten har hux flux blivit ca 25kvm större.... Nice, jävligt nice!  Barnen både äter...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards