Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Hartelius - 9 februari 2010 14:41

Nu börjar man så smått få in lite rutiner. Jag sover för tillfället ute på en madrass på vardagsrumsgolvet, dels för att jag ska få lite sömn inför skoldagar, och dels för att jag ska ta Moa när hon vaknar på nätterna utan att störa Jenny och den lilla allt för mycket. När Moa vaknar så gör jag en flaska välling som hon får i soffan framför frukost-tvn (jag vet att man inte ska äta frukost vid dumburken, men just NU så är det en regel vi tummar lite på...). Efter det tar jag på henne kläderna, väcker de andra flickorna i familjen och börjar göra mig redo för skolan. Har jag ingen skola så får Jenny och lillan sova tills de vaknar. Då leker jag och Moa en stund tills jag äter frukost, då äter hon sin andra breakfast med mig. Sen somnar hon igen vid 9-9.30 och sover en timme. Då får man lite egentid - otroligt skönt.


Det här med armen börjar sjunka in mer och mer. Jag kom på mig själv med att längta tills det att hon börjar använda den för att lära sig göra saker, och se hur hon löser problemen! Det ska bli så himla spännande!


Vi har pratat idag om att lämna Umeå för Kusmark någon vecka. Dels för att vi ska lära känna lillan bättre, dels för att få hjälp med Moa så att Jenny får vila så mycket som möjligt. Jag har plugg jag kan göra på distans, så det är kanske en bra lösning. Vi ska prata med morföräldrarna senare idag.


Nu vankas det ugnstekt kyckling med ris och gelé - grymt gott! Hörs snart igen!


/Karl


P.S Här kommer en bild som visar hur stolt Moa är när hon pussat på sin syster (som visades på bild i förra inlägget)


 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards