Alla inlägg under mars 2009

Av Hartelius - 24 mars 2009 22:53


Den sista kjolen i butiken Indiskas "Look-book nature" (klicka på länken). Alltså den brun-grå-vit-beig-rutiga kjolen med relativt hög midja. Mycket tjusig! Såg den i skyltfönstret hemma i Skellefteå och föll pladask. Har dock inte provat den eller ens tittat närmare på den, men är ändå ett måste när jag får råd!


Denna kjol från Åhlens är ännu ett köp jag vill göra. Har förståss inte provat den här heller eftersom stadsbesök inte hör till vardagen just nu. Hoppas bara att den passar och att inte lilla-lilla-lilla mammamagen putar ut alldeles för mycket. Jag vet att man själv är sin största kritiker och att magen säkert inte syns alls... men jag kan inte låta bli att vara lite pickey vad gäller kläder som smiter åt kring just den kroppsdelen.


Nu väntar en snabb promenad med Stella så fort lilla Moa bestämt sig för att somna på riktigt. Efter det blir det te och några bitar hemmagjort bröd.





Av Hartelius - 24 mars 2009 12:05


Hittat en till...

 

Är de inte rätt lika varann.... Tänk er en tjusig mustash på "Sylar" från tv-serien Heroes samt ett par glasögon. Ser ni??! Vet iof inte vem det är som kopierar vem, men det är kanske inte såviktigt. Den andre snubben är sångaren i The Killers, Brandon Flowers för den som undrar.


Av Hartelius - 24 mars 2009 10:50

Styr armar och händer

Numera sitter Moa och antingen slår sig själv eller mamma så fort hon är vaken oc speciellt när hon ammar... Jag har försökt förklara för henne att man inte får slåss, men jag tror inte att budskapet nått fram än.Jag ger dock inte upp så lätt! Jag gissar på att detta iaf är ett tecken på att hon börjar styra över sina egna armar och det är ju ett glädjande besked.


Suger på näven

Ett annat tecken på det är ju att hon stoppar in sina händer i munnen allt oftare. Det kan verkligen smackas högt från hennes säng när hon ligger och försöker somna. En viss nackdel är dock att hon i princip vägrar ta nappen utan föredrar sin egen näve (för det är inte bara tummen hon stoppar in). Kommer med andra ord bli kämpigt att lära-av henne att suga på tummen när hon blir äldre, i jämförelse med om hon istället suger på napp. Vet inte riktigt vad Tomten skulle säga om han fick två tummar från Moa istället för några nappar, men jag gissar på att mammajenny eller pappakarl iaf blir utan julklappar då.... Usch vad morbid jag är!

 

Nyfikna blickar

Förutom detta är hon numera nyfiken på saker som rör sig. Kliar jag mig tex i pannan så tittar hon nyfiket på mina fingrar istället för i mina ögon. Hon trivs även att ligga ner i mitt hemmagjorda babygym -så länge hon är pigg. Det värsta hon vet är att ligga på rygg nämligen.


Lyssna på ljud

Väntar nu bara på att hon ska vända sig efter ljud på riktigt. Måste ha varit en lyckoträff när Karl lyckades för en månad sen (eller något sådant).   


Fröken pratglad

Varje förmiddag och relativt sent på kvällen är hon den mest pratglada tösen i världen. Vi brukar då ha ordentliga diskussioner om så allvarliga saker som blöjexem, matvanor och dagens schema. Hon ger mig alltid likakloka svar!


Sötnosen fick en liten sovmorgon när vi var och hälsade på mormor och morfar.. Det drar verkligen musten ur pyret att sitta och konversera hela dagarna med morfar, men vad gör man... 

 

Av Hartelius - 24 mars 2009 10:21


Den lilla byrån har blivit klädd på toppen och på sidorna. Lådfronterna ska jag ta itu med idag -om tid finns! Blir iaf lite färggladare här hemma även om det inte är de mest skrikiga färgerna..


Frågan är nu vad jag ska pyssla vidare med efter detta projekt. Vill ha mer färg i vårt hem! Allt är antingen brunt eller vitt, och så har vi iof några gröna inslag men de är nästan för få för att räknas. De projekt jag har påbörjat uppe i hjärnkontoret är tyvärr inga sådana med färg på så jag kanske får skjuta på dem ett tag till förmån för kulörerna. Vi får se helt enkelt.


Detta hann jag även med igår kväll under mina lediga timmar (Karl hade Moa-duty). Några blommor blev omplanterade och denna hamnade i en gammal tekanna. Tänk om kannorna iaf hade haft lite färg på sig, men icket. En brun och en blå som troligen räknas till de lugna färgerna som inte gör så mycket väsen ifrån sig... Typiskt!


Jaja, får se vad som hinns med idag. Jag brukar ju inte veta vad jag kommer ta för mig under dagens FÅ timmar (Vill ha fler! Någon som vet någon man kan höra av sig till och beställa några till?), iaf inte förrän jag gör det...


En trevlig dag önskar jag er alla!


Av Hartelius - 24 mars 2009 10:08


Jag vann första deltävlingen med 312 minuter mot Sannas dryga 150. Så jag är med andra ord en trisslott rikare och har man tur så kanske det blir några slantar. Vi måste dock sätta oss ner och bestämma hur vi fördelar den eventuella lottvinsten om den råkar bli gigantisk (1000:- räknas också som gigantisk när man är fattig student..). Vore ju otrevligt att bli osams kring en sådan struntsak som pengar.

Finns "osams" i svenska språket? Ja, jag vet.. jag ska bli svensklärare och har ingen koll. Men vadå, jag har ju faktiskt inte läst klart än och är man dessutom norrlänning och uppväxt med vissa ord och uttryck så gå man ju omkring och tror att "alla säger så".... Till mitt försvar så skrev jag ju iaf inte att det skulle vara "okul"...! Lär dyka upp fler "o-ord" som jag inte är helt hundra på, men vi tar väl det som de kommer.


Av Hartelius - 23 mars 2009 11:33


.. men är nu åter i Umeåtrakten.


Idag blir det besök på en kennel, inte för våran skull (fast jag hemskt gärna skulle vilja ha en valp) utan för grannarnas -Johanna och Markus.


Först en liten prommis med flickorna!

Av Hartelius - 18 mars 2009 17:10



Moa med sin nya kamrat ringhund, tur att det inte är ringmask... hahaha



Moa
Av Hartelius - 17 mars 2009 21:29

Idag har jag hunnit göra hur mycket som helst! Städat efter vår totala ommöblering. Bytt plats på alla våra kläder för att vi ska slippa springa halvnakna genom lägenheten bara för att få tag i lite kläder.. Har även badat Moa, tvättat sängkläderna, spelat gin och ammat. Till och med så att jag hunnit med att stoppa i mig lite mat. När dock Karl kom hem vid fyra dog jag i sängen och sov till halv sju. Inte konstigt när man kliver upp 06:30 efter att endast ha sovit 4 timmar. På tre nätter har det nu sammanlagt blivit 13 timmars sömn plus 3 timmar extra på eftermiddagen. Jag som behöver minst 8 timmar per natt i vanliga fall...... Är förhållandevis pigg och faktiskt vid gott mod.


Mister Bobbsen är på besök just nu. Karl bjöd på middag, mycket god kycklinggryta med fetaostsås. Mums. Tittat lite på youtube på roliga, mindre roliga och sorgliga klipp. Bjuder på ett axplock nedan!


Detta är så rörande. Jag ryser varje gång jag ser den!




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards