Alla inlägg den 26 mars 2009

Av Hartelius - 26 mars 2009 12:41


Vardagsrummet går i vitt och brunt som i princip allt annat hemma hos oss. Fint men rätt så opersonligt och lite tråkigt. Lite piff och puff här och var hoppas jag kommer göra skillnad.


Är fullständigt medveten om att tavlorna hänger väldigt långt i sär och dessutom väldigt långt ner. Har bara hängt upp dem på redan befintliga krokar och med andra ord tänkt flytta på dem när jag får tid. 

 

När de två största tingen i rummet går i en mörk och tråkig färg så är det klart att det inte ser färglatt och tjusigt ut... Hmmm.. får verkligen fundera ut något här.


Av Hartelius - 26 mars 2009 12:38


..ser ut så här idag:


 


Här har vi då den vita hallen med inslag av, vadå? Jo, brunt... Förvånad? Synd bara att planlösningen ser ut som den gör. Får nämligen inte plats med så mycket då dörren in till vår inneboende Eva tar upp stor plats (bakom tyget till vänster). Men genom att flytta hängare till ytterkläderna in i klädgarderoben, till höger om toalettdörren, känns det mindre trångt iaf.


På toaletten har vi satt upp två till hyllor, givetvis i färgerna brunt och vitt. Någon som ser mönstret? Funderar på att färga ramarna till korten som hänger på väggen, kanske i en röd nyans. Då skulle det iaf inte se så tråkigt ut.



Av Hartelius - 26 mars 2009 12:16

Vårt nya sovrum. Trångt men otroligt mysigt måste jag säga! Vi trivs så himla bra där. Det är lugnt och skönt och solen väcker en så behagligt på morgonen. Härligt!

Tyvärr aningen tråkig inredning men så har jag inte hunnit sätta klorna i det heller... Nya gardiner står iaf på listan över saker som ska göras och då blir det en kappa istället bla för att inte täcka elementen mer än nödvändigt.



Av Hartelius - 26 mars 2009 11:59


Vårt nya kontor (gamla sovrummet) som samsas med Moas säng och skötbord. Hemska tapeter, jag vet! 


Stökigt som tusan men ha då i åtanke att vi inte hittat den perfekta platsen för allt än. Ordningen och redan kommer väl så småningom hoppas jag.




  

Den mörka byrån är nu tillbaka på ursprungsplatsen. Den passade bättre mot tapeten i det nuvarande sovrummet, men där finns det absolut ingen plats för den längre. 





Av Hartelius - 26 mars 2009 11:34


Hittar ingen "före-bild" utan denna "under-tiden-bild" var den bästa jag fann. Hittar jag en annan senare så publicerar jag den också. De beiga luckorna är iaf orginalet och det vita blev det slutgiltiga. Provade även med lite svart men tycker att det blev för mycket 80-tal över det hela så jag bytte ut de rullarna mot vita istället. Bilden är ganska ljus så det kan vara svårt att se, men den beiga färgen var iaf gräslig. Tro mig!





      

Mycket vitt, speciellt sen jag tagit bort det bruna som satt på bänkskivorna tidigare. Får se om det blir någon annan färg på dem eller om de förblir vita. Lite färg måste jag iaf få in i köket fast jag måste säga att det ser mer vitt ut på bild än i verkligheten.


Vår lilla matsalsdel med julgardinerna fortfarande hängande... Ska sy nya är det tänkt, men när får man tid till det? Kanske om man inte spelar gin rummy hela dagarna, men hur kul blir det då här hemma? 

För övrigt så upptäcker man saker man inte sett tidigare när man får titta på fotografier... Att det ser så tomt ut på väggen när tavlorna är så små trodde jag inte. Det ser ju för tokigt ut.. *hahaha* Måste fixa!

      


 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards