Alla inlägg den 7 maj 2008

Av Hartelius - 7 maj 2008 14:54

Gjorde idag det berömda badrumsbesöket som på ett ögonblick förändrade mitt/vårt liv... Har tagit en hel del graviditetstest genom åren, men aldrig någonsin har det varit positivt. (Nu ska vi inte tro här att jag har betett mig lösaktigt som ung tonåring, men saker och ting-med saker menar jag kondomer och med ting menar jag kondomer- kan faktiskt vara feltillverkade!) Svårt att beskriva känslan efter att "+" visade sig i rutan, för det var en riktigt berg- och dalbana...


Först paniken över att det inte blev ett streck som det brukar och jag är helt övertygad om att det är något fel på testet. Sedan panik för att jag tror att det är något fel på mina ögon som "lägger till" ett lodrätt streck på allt jag ser, så med andra ord så var testet negativt. Sedan oerhörd glädje över att testet som jag tagit veckan innan (på Sannas begäran tagna test) inte stämde och det faktiskt ligger ett litet liv i min mage och växer i sakta mak..... För som Karl skrev i ett sms senare samma dag, "det var nästan så att man kände det på sig"...

Trots detta så sprang jag till asken och kollade så att de inte ändrat utförandet från förra veckan och att ett "+" betyder negativt och ett "-" betyder positivt. -Så var icke fallet. Men efter min lilla språngmarch från toaletten till mitt skrivbord väcktes iaf Karls uppmärksamhet och han kom till min undsättning. Det var helt klart positivt, inget att tveka på. Vi är med barn!!!  :)


Galna, eller bara glada (blivande) föräldrar?? 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards