Alla inlägg den 11 april 2009

Av Hartelius - 11 april 2009 14:36


Jo. Åkte in på neurologen på onsdagsmorgonen. Fick träffa en läkare med sitt bihang (4 läkarstudenter och en ny-utexad läkare) som berättade vad de kommit fram till under ronden. Det som kunde tänkas vara fel på mig var bland annat en hjärntumör, "missbildning" på ett/flera blodkärl i hjärnan eller att det är någon form av stressrelaterad skada.


Jag blev iaf skickad ner i källaren för att röntga hjärnan vilket inte var så läskigt som jag trodde. Efter en kort lunchpaus och lite snus-a-pus (sömn) kom den ny-exade läkaren in och berättade om vad de kommit fram till. Ingenting syntes på röntgen vilket innebar att det iaf inte var någon tumör det var frågan om. Däremot så har de beställt en magnetröntgen åt mig (kötid på drygt en månad) för att se så att det inte ligger något missbildat blodkärl och häckar i hjärnan. Enligt läkar-överhuvudet så har han stött på nyförlösta kvinnor med detta problem tidigare, så det vore i så fall inte ovanligt. Med detta sagt så ropar jag inte hej förrän den röntgen också är gjord även om det troligaste är att jag lider av stresshjärna.


Så... då var det utrett och alla nära och kära kan (i princip) andas ut.


****************************

I dagsläget sitter jag hos farmor Birgitta. Solen strålar så det känns som e härlig sommardag. Vi har just suttit ute på verandan med varsin kaffekopp och påskägg full-laddat med godis. Mycket trevligt!


Ikväll åker vi till Grundsund till Pernilla och Jens (Karl och Katrins halvsyskon) pappa Göran för att äta god mat och umgås med alla syskon. Där ska jag även få se min första påskefyr, någon form av stora eldar tända under tävlingsformer. Någon som förstår? Inte riktigt jag heller... Vi får se efter ikväll, då kanske jag kan förklara mig lite bättre och kanske även lägga upp någon fin bild.


Fortsatt trevligt påskfirande på er alla!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards