Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Nyvaken!

Av Hartelius - 29 mars 2009 11:11


Började vakna till av lite slammer och stök i köket. Karl pillade på med diverse saker tydligen och jag blundade snabbt igen. Efter några minuter kommer han smygandes in i sovrummet (Moa låg bredvid mig och sov därför smög han) och viskade att han skulle väcka mig en timme senare när det nybakta brödet var färdiggräddat. Vilken kille, vilken man, vilken älskling! Jag gav honom en stor puss och knep sedan ihop ögonen hårt.


*hoppas det gått en timme snart, hoppas det gått en timme snart*.


Öppnar ögonen igen och inser att det bara gått tio minuter.... Jaja.. Moa sov och jag kom fram till att om jag steg upp nu ändå så har jag iaf några minuter för mig själv innan hon ska ha mat. Sagt och gjort. Köket var, som jag misstänkte, skinande rent och alla sopor samt återvinningsbart material stod på golvet redo för avfärd mot soprummet. Vilken härlig syn! Låter kanske konstigt, men gud va skönt att slippa städa det första jag gör på morgonen.


Nu sitter jag då här och väntar på att lukten av nybakt bröd ska sprida sig i köket. Johanna och Markus (som har varit Stella-vakt inatt) har fått ett SMS angående de stundande läckerheterna så efter måltiden lär ett parti Gin Rummy gå av stapeln. Idag ska jag vinna!!!


Hoppas alla får en underbar söndag som veckoavslut!


 
 
Bellan

Bellan

2 april 2009 00:45

Hej Jenny !!

Tack för du skrivit på min blogg blev jätte glad trodde inte nån skulle göra det ju .

Härlig Man du har hur smaka brödet då ? och vad var det för bröd ? .. själv är jag singel bor med min katt bara . Jag är inte kär i nån :o( .

Det är skönt att ha en blogg så man kan skriva av sig lite om sina tankar . Fast jag har ganska lätt fär att prata om mina tvångstankar med folk å jag gör det på msn i bland . Jag har lätt för att prata om det mesta med folk . Men i verkliga livet är jag ganska blyg .

Ja du får fråga om det om du vill :o) ...

Jag har alltid haft problem med tvängstankar på ett heller annat sätt .. det har kommit och gått lite men denna vintern har varit ett hellvet för mig här hemma . MYCKET ÅNGEST HAR DET VARIT .Har träffat en vän med han har med problem så vi kan stötta varandra fast mer jag som stöttar han och han har svårt förstå mina problem ... jag har kontakt med en psykolog men kan mer prata med annat folk mer om det än med psykologen känner jag . / Mvh Bellan





http://--------flicka---med---sjuk---renlighet--------

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hartelius - 4 juni 2017 08:28


Igår sov Moa hos Mormorfar och Maja ville då att jag skulle ligga på madrass på golvet medans hon sov i soffan. Absolut!  Dock - en dmtunn madrass från 1980 är inte direkt optimalt. Så idag ser jag i kors. Huvva.  Men! Nya tag. Idag vankas bygg...

Av Hartelius - 12 augusti 2015 09:37

Efter några år i vila kanske det är dags att ta tag i bloggen igen? Det har ju hänt en del under de år som vi inte författat något. Var ska man börja?   * Vi har köpt hus i Storkågeträsk. * Vi har fått en till dotter, Märta. Född 1/7 -15. * V...

Av Hartelius - 8 maj 2011 09:42

....rensar jag garderoberna och vädrar ur klädernas gamla, unkna lukt på uteplatsen.   Härliga våren! Älskar våren!   Lyssnar på P4 och får mig en hel del härliga skratt! Inte trodde jag att att Mannheimer och Tengby var så här kul... Härli...

Av Hartelius - 29 april 2011 20:14

Gör just nu praktik på en högstadieskola. Behöver jag säga något mer?   Kanske, kanske inte. Beror väl på hur din egen högstadietid såg ut. Men tro mig, den är lika jävlig för ungdomarna idag som den var för dig och mig.....   Nu dränker ja...

Av Hartelius - 28 april 2011 20:17

Fick en kopia på omtentan av läraren. Den lämnas in imorgon.  Har eventuellt återfunnit kvitto på cykelköp -bra att ha när man pratar med försäkringsbolag!  Lägenheten har hux flux blivit ca 25kvm större.... Nice, jävligt nice!  Barnen både äter...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards