Direktlänk till inlägg 29 december 2008

Varje ny dag känns som en seger

Av Hartelius - 29 december 2008 13:15

Man går ju som på nålar här hemma i Kusmark. Nyårsafton står snart för dörren och spänningen stiger... Blir det en bäbis under 2008 eller 2009? 

Varje morgon jag vaknar förundras jag över att jag fortfarande har en sådan stor mage som gör det besvärligt att ta sig upp ur sängen. Tror nämligen varje kväll när jag går och lägger mig att "nu är det sista gången jag lägger mig med den här klumpen framtill..." Men det har då inte slagit in än så länge, tacka Gud för det!


Julafton och dagarna där i kring var riktigt härliga. Lugna dagar utan stress spenderade med nära och kära.

Uppesittarkvällen med Familjen Berglund-Holmberg. Ingen vinst på bingolotterna men det gör ju ingenting när vi istället fick lära oss så mycket om familjen kändis (Wahlgren. Om nu alla heter det i efternamn vet jag dock inte..). Sann TV-underhållning på höööög nivå!

Julafton började med hundbus mellan Isa och Stella. Eller ja, Stella busade till 100%, Isa orkade inte med fullt så mycket... Lillvännen har inte den kondisen som hon tidigare hade. Kul var det iaf att se henne igen!

Resten av dagen var lugnare än lugnast. Vi åt, sov, delade ut julklappar, spelade spel, sov igen, pratade och spelade lite mer spel. Precis som det ska vara!


Förutom att bara ta det lugnt har familjen även hunnit med att fälla en tall, elda upp den, grilla hamburgare på Nordpolen (!) och åka lite skoter. Jag behöver väl knappast säga hur bra Stella har det här hemma på landet?!

Länge sedan jag såg en sådan tillfreds hund och kanske speciellt just efter att hon fått jaga ikapp Joels skoter på lägdan....... Hon har blivit otroligt snabb vår lilla jycke!


Nä, nu sparkas det som tusan i magen. Brukar vara en indikation på att jag är jättehungrig så det är väl bäst att skynda sig till köket. Sammandragningarna har bara en tendens att bli så starka när jag har mat i magen så ibland drar jag mig lite för länge med att laga mat... Men, men, äta bör man.......


Gott Nytt År till er alla iaf!

Ses på andra sidan... :)


/Jenny och kulan 


 
 
pappakarl

pappakarl

29 december 2008 17:44

Åh min älskade tjockis. Kom hem och ta hand om mig snart - jag mår pyton!

http://pappakarl.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hartelius - 4 juni 2017 08:28


Igår sov Moa hos Mormorfar och Maja ville då att jag skulle ligga på madrass på golvet medans hon sov i soffan. Absolut!  Dock - en dmtunn madrass från 1980 är inte direkt optimalt. Så idag ser jag i kors. Huvva.  Men! Nya tag. Idag vankas bygg...

Av Hartelius - 12 augusti 2015 09:37

Efter några år i vila kanske det är dags att ta tag i bloggen igen? Det har ju hänt en del under de år som vi inte författat något. Var ska man börja?   * Vi har köpt hus i Storkågeträsk. * Vi har fått en till dotter, Märta. Född 1/7 -15. * V...

Av Hartelius - 8 maj 2011 09:42

....rensar jag garderoberna och vädrar ur klädernas gamla, unkna lukt på uteplatsen.   Härliga våren! Älskar våren!   Lyssnar på P4 och får mig en hel del härliga skratt! Inte trodde jag att att Mannheimer och Tengby var så här kul... Härli...

Av Hartelius - 29 april 2011 20:14

Gör just nu praktik på en högstadieskola. Behöver jag säga något mer?   Kanske, kanske inte. Beror väl på hur din egen högstadietid såg ut. Men tro mig, den är lika jävlig för ungdomarna idag som den var för dig och mig.....   Nu dränker ja...

Av Hartelius - 28 april 2011 20:17

Fick en kopia på omtentan av läraren. Den lämnas in imorgon.  Har eventuellt återfunnit kvitto på cykelköp -bra att ha när man pratar med försäkringsbolag!  Lägenheten har hux flux blivit ca 25kvm större.... Nice, jävligt nice!  Barnen både äter...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards