Alla inlägg den 3 december 2008

Av Hartelius - 3 december 2008 20:08

Hatade Stella igår så mycket som det bara är möjligt. Idag däremot älskar jag henne så pass att jag kan tänka mig att bära runt på henne bara för att få vara nära (ha i åtanke att hon väger ca 40 kilo och att jag har en jäkla stor mage nu!). Så jag frågar mig själv om det är mig det är fel på eller om hon faktiskt är djävulen själv vissa dagar och andra dagar går på uppåttjack........ Lär väl aldrig få veta..


Vi har iaf haft en otroligt trevlig dag jag och hon. Varit ute i snön på baksidan och städat undan utemöbler mm, gömt godis, luktat på gula snö (eller ja, hon iaf....) samt bara sprungit fram och tillbaka. Har dessutom upptäckt att hon kan "höger", "vänster" och "rakt fram". Inte illa för att vara hund och med tanke på att vi inte övat det sen jag var ute med henne på inlines sist (säkert 4 månader sedan). Jag kastade helt enkelt ut en godis i snön då hon inte såg på, gav kommandot "sök" och iväg stack hon. Efter några sekunder gav jag henne instruktioner om åt vilket håll hon skulle gå, och till 80% gjorde hon rätt.... Skulle iof kunna bero på att hon kände lukten av godisen, men jag  vill ju gärna tro annat! :)


.... Älskade vovven.....




Av Hartelius - 3 december 2008 09:24

..den där Karl som jag delar mitt liv med!


Väcker mig först halv sju, förstår att jag kanske inte sovit så himla bra på grund av min onda höft, säger att han låter mig sova en halvtimme till. Kommer in igen kl sju och säger att jag får sova hur länge jag vill och att han går ut med Stella själv en sväng istället (jag hade kvällen innan gett som förslag att vi skulle alla tre...). När de kommer in igen är klockan åtta och han slår på iTunes med Jack Johnsons "All at once" så att det ekar så där mysigt mellan väggarna och jag närmar mig ett nyvaket tillstånd. En puss på munnen sen drar min älskling till skolan.. saknar honom så innerligt när han går, speciellt när han verkligen mysat till stämningen och väckt mig så försiktigt. Kärlek, Kärlek, oj så mycket kärlek!


Måste ju bjuda er också på lite mys....


XOXO



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards