Direktlänk till inlägg 14 juli 2008

55 kg (och inte alls en stor rumpa!! Så det så, herr Segerstedt)

Av Hartelius - 14 juli 2008 22:14

Innan läggdags igår ställde jag mig på vågen, vilken visade en vikt på 55 kilo... Min idealvikt i vanliga fall är 56, för enligt BMI är jag undernärd vid 55 kilo. Dessvärre så är det nog på tok för lite med tanke på att jag snart går in i femte månaden av graviditeten.... Illa!! När jag går till MVC nästa gång får vi se vad barnmorskan säger, men jag gissar på att jag kommer få bakläxa (och då menar jag verkligen bakläxa, typ baka kanelbullar och trycka i mig så många som möjligt HAHAHA). 


Kul är det iaf att en liten bula har börjat dyka upp strax nedanför naveln. Vissa dagar mer synlig än andra dagar, men den finns iaf där. Faktiskt helfästligt när man vaknar på morgonen, lägger sig på rygg och tittar på magen. Kan ibland se ut som en kamel med en jättepuckel och en mindre puckel, fast inte så att en ligger "över" eller "under" den andre, utan bredvid varandra. Liknar kanske ändå mer en ailien-mage... jaja.. finurligt är det iaf!


Såg just "Over the hedge" -Besviken! Trodde den skulle vara mycket roligare än så, eller så var jag inte på rätt humör för något i den stilen. Men vovven var rolig och den koffeinstinna ekorren. Nu blir det "In to the wild" innan sänggående.


Kram och god natt! 

 
 
Ingen bild

Bobbo

15 juli 2008 18:14

Mmm Bullar e ju gott =)

 
Ingen bild

Johanna

15 juli 2008 18:47

Inte tillräckligt ekorrig? ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hartelius - 4 juni 2017 08:28


Igår sov Moa hos Mormorfar och Maja ville då att jag skulle ligga på madrass på golvet medans hon sov i soffan. Absolut!  Dock - en dmtunn madrass från 1980 är inte direkt optimalt. Så idag ser jag i kors. Huvva.  Men! Nya tag. Idag vankas bygg...

Av Hartelius - 12 augusti 2015 09:37

Efter några år i vila kanske det är dags att ta tag i bloggen igen? Det har ju hänt en del under de år som vi inte författat något. Var ska man börja?   * Vi har köpt hus i Storkågeträsk. * Vi har fått en till dotter, Märta. Född 1/7 -15. * V...

Av Hartelius - 8 maj 2011 09:42

....rensar jag garderoberna och vädrar ur klädernas gamla, unkna lukt på uteplatsen.   Härliga våren! Älskar våren!   Lyssnar på P4 och får mig en hel del härliga skratt! Inte trodde jag att att Mannheimer och Tengby var så här kul... Härli...

Av Hartelius - 29 april 2011 20:14

Gör just nu praktik på en högstadieskola. Behöver jag säga något mer?   Kanske, kanske inte. Beror väl på hur din egen högstadietid såg ut. Men tro mig, den är lika jävlig för ungdomarna idag som den var för dig och mig.....   Nu dränker ja...

Av Hartelius - 28 april 2011 20:17

Fick en kopia på omtentan av läraren. Den lämnas in imorgon.  Har eventuellt återfunnit kvitto på cykelköp -bra att ha när man pratar med försäkringsbolag!  Lägenheten har hux flux blivit ca 25kvm större.... Nice, jävligt nice!  Barnen både äter...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards