Alla inlägg den 29 juli 2008

Av Hartelius - 29 juli 2008 17:11

Råkade lägga en relativt stor beställning på LaRedout just, trots att jag inte riktigt har råd..... Tur att man kan skicka tillbaka allt igen, blir ju egentligen ett ganska billigt nöje om man tänker efter. Lilla julafton när beställningen kommit fram och väljer man att inte behålla något så blir det ju ändå bara typ 70 kronor i frakt, som ett biobesök..... Men jag vill ju känna mig fin inför terminsstarten och jag har en känsla av att jag inte kommer kunna ha mina egna kläder särskilt länge till. Enligt många böcker och annan information i ämnet graviditet, så brukar man inte kunna ha haft sina vanliga kläder på flera veckor när man är i vecka 17... men inte jag inte... Visst, en liten kula börjar man väl få, men jeansen sitter ju för fan bättre idag än de gjorde för fem månader sen..................


Less på magen lär jag nog bli ändå innan det är klarrrt och betarrt men just nu är det lite trist.


Piss Ut! 

Av Hartelius - 29 juli 2008 16:49

Har en riktigt bra dag idag, riktigt, riktigt bra dag till och med!! Har tagit Stella på en promenad till Djurmagasinet och inhandlat diverse godsaker och en ny leksak. Denna "Kong" är till för "power chewers" så jag hoppas verkligen att den håller längre än allt annat hon sätter tänderna i. Nu är hon iaf helt slut av värmen och ligger utslagen vid mina fötter, vilket hon har gjort hela dagen. Stackarn! Hon har nästan suckat ljudligt varje gång jag rest mig upp och gått in i ett annat rum, för av någon anledning känner hon ett behov av att troget följa mig vart jag än går idag. Ändå rätt mysigt....


Efter promenaden satte mitt städbegär igång för dagen. Igår blev nämligen hela tvättstugan skrubbad, i princip från golv till tak och jag kände mig extremt duktig! Så städhormonerna fungerar tydligen igen (kallar dom hormoner för att inte behöva känna det som om det är något allvarligt fel på mig för att jag gillar att städa -storstäda-. Hormoner kan man ju faktiskt inte styra över....).

Idag fick sig iaf toaletten en riktig genomkörare. Tog alla avlopp och till min STORA förvåning hade jag inga problem med lukten, luktade faktiskt ingenting, så jag börjar fundera på om jag har något allvarligt fel på min näsa eller om det gömmer sig en enorm snorkråka i båda näsborrarna så det är helt omöjligt för lukt att ta sig igenom......... hmmm.. I alla fall.. bar ut badkaret med hjälp av min rörelsehindrade sambo och började skura väggar och golv. Den enda som var motstridig var den förbannade toastolen. Helvete också! När stolen bestämt sig för att vara skitig så är det nästan omöjligt att få den ren. Ni som attackerat envisa toastolar själva vet vad jag pratar om... Men, men, vad stolen inte visste var att den hade med mig, Jenny "Monica Geller" Segerstedt, att göra... HA!

Så från och med idag så går man in med vördnad till vårt OnÄmNbArA (Dasset - kommer från tyskans "Das" -det onämnbara. Källa: Grannen. Alltid bra med allmänbildning!) 


Lev och må! 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards