Alla inlägg under september 2009

Av Hartelius - 5 september 2009 11:40


Sanna och Moa busar i soffan med en tom tablettask


Moa undersöker Stellas tassar och Stella tar det hela med ro -hon gäspar..


Lilltjejen klarade BOEL-testet galant


En trött mamma och en riktigt pigg lilltjej som strax ska sova


Mysbruden!


Igår (4/9) dök tand nummer två upp och det kliar lite extra i munnen


***


Av Hartelius - 4 september 2009 12:54

Sovit dåligt två nätter i rad så i morse vaknade jag med huvudvärk. Har inte velat ta någon alvedon eftersom jag inte har något i magen. Skulle jag däremot lyckas äta något och även få behålla det så tror jag faktiskt att huvudvärken skulle gå över av sig själv. Men det är bara att bita ihop. Livet rullar på som vanligt utanför vardagsrumsfönstret och förhoppningsvis lever jag inte i min bubbla så länge till.


Nu ska jag ge mig på min andra torra hårdbrödmacka...


Lev väl!


Av Hartelius - 3 september 2009 22:31

Ber på förväg om ursäkt för den dåliga kvalitén men så blir det när man använder datorn som filmkamera...



Av Hartelius - 3 september 2009 21:47


Jag skäms inte.

Jag är inte missnöjd.

Känner mig snarare stolt över att vi faktiskt får ekonomin att gå ihop varje månad.

"PLUS" får gärna komma och intervjua oss igen någon gång. Det var ju faktiskt inte så farligt som jag trodde...


Nu ska en liten kvällsmacka intas och sedan ska jag knoppa för dagen.


***



Av Hartelius - 3 september 2009 11:56

Ikväll kl 21:00 på ettan är jag och Karl med i programmet PLUS. Ska bli spännande att se hur journalisten och fotografen klipper ihop det hela och om man framstår som ett ekonomiskt pucko eller åtminstone som någon lagomt vettig.


Att vi ska vara med i programmet beror faktiskt på denna blogg. En reporter på SVT här i Umeå letade efter "annorlunda" studenter, alltså inte den typiska 19-åriga partyprissen boende i korridor utan någon med t.ex alternativa boendeförhållanden, annorlunda inkomster mm. Tanken från hennes sida var att göra två filmade inslag som skulle provas som pilot på deras internetsajt. Sagt och gjort. Hon träffade mig och Karl och sedan även en kille som endast lever på studiestödet (alltså inget lån) och emellanåt genom att laga bortkastade cyklar och sedan sälja dem.


Tydligen så tyckte hela redaktionen att det var en bra programidé så en annan journalist/reporter ringde upp mig och bad att få komma för en längre intervju som sedan skulle hamna i rutan. Spännande! Jag och Karl gick med på det och fick återigen chansen attröja och städa en hel del här hemma (det händer annars väldigt sällan).


Så här i efterhand är jag rädd att vi/jag får det att framstå som en lätt match att vara studenter och nyblivna föräldrar. Att ekonomin inte är ett enda stort pussel man måste få ihop i slutet av varje månad. Men, men... Allt beror ju på hur de klipper ihop materialet, så jag håller tummarna. Lite läskigt med tanke på att programmet visas i hela Sverige och att vår familj ska fungera som ett typexempel för alla studerande med småbarn... Ojoj... Nä, nu måste jag sluta tänka på detta och fokusera på något annat. Återkommer efter vi sett programmet.


Lev och må!


Av Hartelius - 1 september 2009 15:27

Illamåendet som jag trodde var över från och med förra veckan -är inte det! Skittrist men samtidigt så vet jag ju att det är övergående och jag ser ljuset!


På ultraljudet som vi var på den 21 augusti visade en välmående liten varelse som just klev in i sin 13:de levnadsvecka. Idag är jag alltså inne vecka 15 (14+4). Fungerar det som vid graviditeten med Moa så borde allt illamående vara färdigt om en vecka. Hoppas!


Här hemma händer det iaf inte särskilt mycket. Karl kom in på sjuksköterskeprogrammet igen, vilket vi nästan tappat hoppet om (han var 6 reserv...). Moa är snart krypandes och i övrigt springer hon runt i sin gåstol och lever rövare. Inte en sekund är hon stilla och det är tack vare alla goa grannar som jag faktiskt klarar av henne i dessa "inte-må-så-bra-dagarna". Utan dem skulle jag nog bli tvungen att åka till Skellefteå för lite mormor- och morfarstöd, men nu har jag ju tur och kan hålla mig hemma trots allt.


Nu kallar magen på all mat som finns i omgivningen. Bäst att försöka göra den till lags.

 

Lev och må!


P.S Några bilder orkar jag inte med att ladda upp. All energi går åt till att försöka formulera vettiga meningar... Men ha förtröstan! P.S




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards