Alla inlägg under maj 2009

Av Hartelius - 14 maj 2009 21:06


Här har vi då ett axplock med bilder från min och Moas semester i Kusmark, alltså inte den senaste vistelsen.


Moas första gång i gåstolen.


Mormor vet inte hur man klär småbarn. Här har strumpbyxorna hamnat under bodyn på något underligt sätt...

 

Morbror och Moa sover i soffan och Morfar smyger sig dit -han vill ju inte missa en fotochans med barnbarnet.


Mössan är ett måste när altandörren står på vid gavel och den något kyliga vinden blåser in i köket.


 

Morfar samtalar med pratglad lilltös.


 

Yoda-imitationen..


Så här kul är det att busa med Morbror Joel.

 

 

Mamma och Moa läser om RAW-food på internet. Tänk att få åka på (10.000:-)kurs i ämnet ute i Stockholms skärgård med bland annat yoga på schemat.... *önskar jag var gjord av pengar*



Av Hartelius - 9 maj 2009 22:07


Har nu varit i Skellefteå sen i onsdags och imorgon söndag åker vi hem igen. Förhoppningsvis får vi låna någons bil och åka upp till Ske-å redan på onsdag igen. Finns det någonstans jag laddar batterierna så är det här! Eftersom jag inte har ett hem att pynta här så spenderar jag min tid med att gå promenader, umgås med mamma, mysa med Moa, hälsa på Gammel-Farmora med mera. Betydligt mindre stress än vad det är i Umeå.


Eftersom Karl nu läser inför en stor och viktig tenta och inte behöver spendera så mycket tid på skolan så följde han också med hit. Skönt att inte behöva vara ifrån honom även denna gång och tanken är att vi åker hit allihop även på onsdag. Även för Karl finns det lugn och ro att finna här, speciellt när man pluggar. Några timmar har han faktiskt skrapat ihop vid böckerna. Jag är så stolt över honom!


Nu när Moa äntligen somnat ska vi se några avsnitt av "Weeds" för att sedan sova gott.


P.S Hoppas på att bilderna hinner laddas upp imorgon. Karl har nu tömt hårddisken så att fler bilder går laddas från kameran. Så.. den som väntar på något gott.... D.S


Av Hartelius - 4 maj 2009 22:31


Jo Jonas, du har rätt. Jag hade tänkt lägga upp lite bilder men tummen har suttit lite väl långt inne denna vecka, dock har den börjat hitta sin väg ut.. så... den som väntar på något gott..... 

Sov gott och jag önskar er en trevlig morgondag! 


 

Känner kanske igen honom från tidningen 99:an. Vår egen Knasen!  


Av Hartelius - 3 maj 2009 10:51


Karl har ont i ett knä, tror det är korsbandet. Stella är jätteblöt -badade i sjön två gånger i morse. Moa har glömt bort hur man skrattar, ja hon gör det men tyvärr utan ljud. Jag behöver fila alternativt klippa mina naglar för de är hutlöst långa. Kanske överraska omvärlden med lite lack?


Imorrn ska jag och Karl tävla i "godaste bullarna någonsin". Våra eminenta domare Pia och Markus (Moa seniors föräldrar) kommer att få det kämpigt.


Nu, åter till att klistra på frimärken på mååånga brev.


Hej svejs!



Av Hartelius - 2 maj 2009 09:05


Vilken morgon! Underbara dag! Uppe med tuppen (...åtta..), matat Mosan, ätit gröt, dricker nu kaffe. Karl och Stella kom just in genom dörren efter morgonpromenaden. Efter detta drar vi runt sjön för att sedan städa lägenheten och försöka posta alla inbjudningskort. När allt det är gjort blir det att sitta ute i solen och bara njuta. Kan väl inte bli någon bättre dag? Upp tidigt, motion, rent hem, lapa solsken och även kunna bocka av ännu ett avslutat projekt. Nice! 

Ha en bra dag! 

Av Hartelius - 1 maj 2009 21:02


Efter att ha börjat dagen med en mental härdsmälta tog den sig rejält.

Jag och Karl hade familjemöte och vi delade upp ALLA sysslor här hemma dels för att "avstressa" mig men även för att Karl inte ska gå omkring med "jag-borde-göra-någonting-men-har-inte-den-blekaste-om-vad-det-skulle-kunna-vara-och-därför-sätter-jag-mig-vid-datorn-och-får-dåligt-samvete-känslan". Vi har utvärdering om två veckor så fram till dess kör vi på med det nystartade schemat. Det som slog mig när vi tittade igenom det vi bestämt och skrivit ner var att på mina dagliga rutiner så står det i princip "bara" >mata Moa< >byta på Moa< >söva Moa< vilket är precis vad mammaledighet ska stå för, att ta hand om barnet. Helt sjukt vad mycket annat jag tidigare försökt klämma in på dagarna och som jag idag inser är omöjligt. Bra iaf att man kommer till insikt!


Åter till dagens förehavanden.

Efter vårt lilla möte bestämde jag mig för att ta en promenad med Moa runt sjön. Svängde bara förbi Sörgården (Johanna och Markus) först och pratatde lite strunt med dem och Sanna/Rickard innan jag tog mig iväg. Hade planerat att promenaden skulle ta 2 timmar men i slutändan så tog den bara 1h och 45min. Bra jobbat med barnvagn måste jag säga! Dessutom så blev Moa lite olycklig när hon sovit en halvtimme och upptäckte att hon låg ner... provade gå och bära henne i tio minuter men insåg att det aldrig skulle fungera hela vägen. Istället plockade jag ur vagninsatsen och gjorde om vagnen till sittvagn, buntade upp Moa med en filt och min vattenflaska och jäklar vad hon gillade den nya positionen. Det enda jobbiga blev att bära insatsen/liften bak på ryggen inte i form av tyngd utan ljudet den gav ifrån sig när två stroppar slog i botten. Men, men.. vi tog oss iaf runt och dessutom i expressfart vilket kanske berodde på att jag pratade med Jenny Långström som har ca 2 veckor kvar till beräknad födsel (gammal vän från Skellefteå).


Sist men inte minst fick vi även besök av lilla familjen Ermling -som på några månader blir en något större familj- och vi pratade loss om allt möjligt. Lilla Tilda (16 månader) charmade oss totalt och Stella kunde inte sluta följa efter henne, vart hon än gick. Synd bara att Tildas ansikte är i Stellas huvudhöjd då Stella har en tendens att vilja pussa på alla "i rätt höjd". Tur iaf att de också har hund hemma så Tilda har ju viss vana, bara det att deras är så pass mycket mindre än vår voppe.


Nu är då dagen till ända och jag är på jättebra humör! Dagen har varit helt underbar, från mitten och framåt. Längtar till imorgon då jag ska upp tidigt och sedan rivstarta med en promenad runt sjön igen men denna gång sällskapad av Sanna, Isa och Sofia.


Sov gott!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards