Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Hartelius - 14 maj 2009 23:17


Bilderna är nu uppladdade och klara för beskådning. Äntligen!

Tro nu bara inte att jag är tillbaka i "bloggmode", för det är jag inte. Jag har nämligen fullt upp med att inte göra ett skvatt! Ja, förutom att ta hand om Moa förståss. Det här med att lära sig ta det lugnt och koppla av är svårare än man kan tro men jag är iaf på god väg!


Hoppas alla har det bra i vårvädret och att ni unnar er fem lugna minuter lite nu och då. Det betalar sig i slutändan!


Många kramar!

Av Hartelius - 14 maj 2009 22:54


Det senaste besöket i Kusmark fick jag och Moa sällskap av Pappa Karl och "storasyster" Stella. Mycket trevligt måste jag säga!! Det är inte bara avslappning och batteriladdning för mig att vara där utan även för Karl. Dessutom så är det ju ett av Stellas favoritställen, bara en annan plats som klår Kusmark och det är mor och fars stuga på Svedjan.


Moa blir matad av morbror Jonas.


Han tycker tydligen att det är skitroligt! Ja, morot och potatispuré kan ju vara rätt kul ibland...


Pappa Kalle just inkommen från morgonpromenad med Stella ute på åkrarna.


Här har vi en skeptisk tjej


..som brister ut i sång

Så här ser hon ut nästan för jämnan. En riktig gladskit, skrattmås eller vad du nu vill kalla det.


Hennes nya trick är att suga på tummen.

Svårighetsgrad: 3.

Utförande: 5.

Extra: 2 poäng för envishet!


Jag satt med kameran i högsta hugg i säkert 20 minuter men lyckades aldrig fota henne ledsen. Så fort jag tog fram kameran så började hon nämligen skratta. Men.. så bytte Karl av mig och efter några få minuter så lyckades han och med råge dessutom.


Eller vad säger ni om den här ledsenläppen?!


Rymdsonden längst till vänster föreställer vår vagn. Den svarta hästen i mitten på bilden kan lätt förväxlas med Stella och den röda bunken är egentligen ett badkar!


Molnen ser ditmålade ut (glad blir jag om du tror att jag är så duktig i photoshop!) men jag lovar att det faktiskt var så här bra väder! Härligt!


Av Hartelius - 14 maj 2009 22:43

Sitter och letar adresser till alla... Ett tungt jobb, men någon måste göra det. Är det sen någon som saknar inbjudan så har vi inte postat/delat ut alla än men har det fortfarande inte dimpt (?) ner någon inom en vecka så tala för guds skull (han är dock inte bjuden och har dessutom inget finger med i spelet, men ändå..) om det!


Markus (förste bagare), Sanna (förste kletare) och Johanna (arbetsledare) blev sugna på att baka bullar. Sagt och gjort! Markus är gudomlig när det kommer till bakning!

-Och Ja! Johanna, du är en grym arbetsledare. För jag gissar att om jag inte skriver det som kommer det en kommentar... hahaha!


 

Åh vad jag tycker att du är tjusig tösa mi!



Fräknarna börjar visa sig och för en gångs skull (många år sen sist) är de ganska tydliga. -Jag är en stolt fräkne-tjej!

Av Hartelius - 14 maj 2009 22:35


Jag och Karl ställde till med bullkalas där jag gjorde en sats och Karl en. Tanken var att vi skulle tävla om vem som gör de godaste bullarna och att Markus och Pia skulle agera domare. Vi började båda två med att bränna varsin plåt för att sedan avsluta med varsin plåt ätdugliga kanelbullar. Gissa vem som vann.... Givetvis var det jag (troligtvis för att jag har mer smör i mina)! 


Senior blev jättearg och ledsen när Pia plockade ur henne ur vagnen när de just anlänt. Hon skrek som en stucken gris och det som fick henne att lugna sig var faktiskt att titta på junior och hennes leksaker.


Leksaker som för övrigt var dyblöta efter Moa seniors framfart! Hahaha


Lill-Moa var för dagen tjusigt uppklädd i jeansklänning med små vita blommor och söta jordgubbar på. 



Av Hartelius - 14 maj 2009 22:00


 


 


 


 


 


 



Av Hartelius - 14 maj 2009 21:23

Pappa Markus med Moa och Moa. Se så fint de matchar varandra! 


"Lek" på golvet, inte för att de interagerar så mycket med varandra...



 

Stella suktar efter bullarna på vardagsrumsbordet.




Av Hartelius - 14 maj 2009 21:19

Leo har börjat äta mat och ses här med läckerbitarna runt hela ansiktet..


En mätt och glad liten grabb med mamma Sara.


Jag och Moa-Tjosan.




Av Hartelius - 14 maj 2009 21:06


Här har vi då ett axplock med bilder från min och Moas semester i Kusmark, alltså inte den senaste vistelsen.


Moas första gång i gåstolen.


Mormor vet inte hur man klär småbarn. Här har strumpbyxorna hamnat under bodyn på något underligt sätt...

 

Morbror och Moa sover i soffan och Morfar smyger sig dit -han vill ju inte missa en fotochans med barnbarnet.


Mössan är ett måste när altandörren står på vid gavel och den något kyliga vinden blåser in i köket.


 

Morfar samtalar med pratglad lilltös.


 

Yoda-imitationen..


Så här kul är det att busa med Morbror Joel.

 

 

Mamma och Moa läser om RAW-food på internet. Tänk att få åka på (10.000:-)kurs i ämnet ute i Stockholms skärgård med bland annat yoga på schemat.... *önskar jag var gjord av pengar*



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards