Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

Moas hundmys

Av Hartelius - 22 maj 2009 09:41



Första gången på en hundrygg.

Isa var jättelugn och skötte sig utomordentligt.


Herregud, Moa ser ju "gammal" ut här...


Hon har helt klart börjat få ett äldre utseende, inte längre som en nyfödd.


Lite hundmys på golvet. Lillfröken har nämligen börjat visa intresse för våra fyrfota vänner så vi tyckte att det var dags med lite närmare bekantande(?).


Sen har Moa även börjat greppa saker mer distinkt. Det hon ser det vill hon klämma/smaka på och i det här fallet Stellas nos...


-Mamma jag har en hund i mitt knä!


Karl lyckades fota precis när Stella pussar/tvättar Moas små händer. Häftig bild, eller hur?!


Givetvis ska det sittas på Stella också. Hon var dock inte lika lugn och tålmodig som Isa men så har de två hundarna olika mentalitet också. Stella låg iaf still med bakåtstrukna öron och med en tass på mitt lår (hennes "tillgivenhetssignal") och hela situationen kändes bra. Skönt att Stella kunde acceptera att Moa satt på henne (det är ett dominansbeteende att sitta/vara över en hund) nu när Moa börjar vara mer och mer på golvet och snart kanske även jagar Stella med gåstolen.


Moa ser rent gigantisk ut på Stellas rygg, speciellt när man vet hur stor Stella är! Ojoj vad tiden går fort!


-Så var det slut-


 
 
Ingen bild

Sanna

22 maj 2009 17:15

Mys

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hartelius - 4 juni 2017 08:28


Igår sov Moa hos Mormorfar och Maja ville då att jag skulle ligga på madrass på golvet medans hon sov i soffan. Absolut!  Dock - en dmtunn madrass från 1980 är inte direkt optimalt. Så idag ser jag i kors. Huvva.  Men! Nya tag. Idag vankas bygg...

Av Hartelius - 12 augusti 2015 09:37

Efter några år i vila kanske det är dags att ta tag i bloggen igen? Det har ju hänt en del under de år som vi inte författat något. Var ska man börja?   * Vi har köpt hus i Storkågeträsk. * Vi har fått en till dotter, Märta. Född 1/7 -15. * V...

Av Hartelius - 8 maj 2011 09:42

....rensar jag garderoberna och vädrar ur klädernas gamla, unkna lukt på uteplatsen.   Härliga våren! Älskar våren!   Lyssnar på P4 och får mig en hel del härliga skratt! Inte trodde jag att att Mannheimer och Tengby var så här kul... Härli...

Av Hartelius - 29 april 2011 20:14

Gör just nu praktik på en högstadieskola. Behöver jag säga något mer?   Kanske, kanske inte. Beror väl på hur din egen högstadietid såg ut. Men tro mig, den är lika jävlig för ungdomarna idag som den var för dig och mig.....   Nu dränker ja...

Av Hartelius - 28 april 2011 20:17

Fick en kopia på omtentan av läraren. Den lämnas in imorgon.  Har eventuellt återfunnit kvitto på cykelköp -bra att ha när man pratar med försäkringsbolag!  Lägenheten har hux flux blivit ca 25kvm större.... Nice, jävligt nice!  Barnen både äter...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards