Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Hartelius - 3 januari 2010 07:58

Jag blir inte klok på Moa ibland. Hon brukar sova till 6-7 på morgonen, få lite välling och sen vara uppe till strax efter 10 då hon fått lunch. Då sover hon 1-2 timmar för att sedan vara vaken till 15-16 då hon sover en stund igen, för att sedan gå i säng vid 19-20. Så har det alltid varit, ungefär.


Men nu när vi är här nere så är det helt bakvänt och tokigt. Igår till exempel så vaknade hon strax efter 7 på morgonen. Vi lade oss och sov mellan 10-11.15 och sen så somnade hon inte förrän 21 på kvällen. Vilket borde betyda att hon däckar för att sova natten lång. Men icke då. Farmor sov med henne inatt, och klockan 6 kom hon in till mig ocg bad mig ta över för hon hade inte sovit en blund. Självklart tog jag över med förhoppning om att en flaska varm välling skulle söva henne igen.


Eller hur. Klockan är nu 8 och Moa visar inga som helst tecken på trötthet. Jag däremot, är sjukligt trött och har inte sovit en hel natt sedan jag kom ner hit dagen före julafton. Huvva!


Men det är bara att bita ihop. Jag tror att Moa är inne i nån tillväxtperiod med både tandvärk och växtvärk, och att det är därför hon inte sover som hon ska. För det rycker i kroppen på henne så fort hon somnar, som om hon får muskelryckningar. Stackars liten.


Jag hoppas ni alla får en bra dag! Vi väntar besök av farbror Jens vid 11-snåret och innan dess skall det kikas slalom, matas Moa och kanske tagas en promenad, även om jag tror det är för kallt idag (-18).


Adieu!


/Karl

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards