Alla inlägg under april 2010

Av Hartelius - 13 april 2010 22:18

Maja har äntligen godtagit en napp!!! Äntligen ska vi påböra arbetet med att få henne att somna OCH fortsätta sova i hennes egna säng.


Tid för operation MajaBajaNattaMaja!

(Uppfinningsrikt? Nä, jag vet!)


/Jenny

Av Hartelius - 11 april 2010 11:28

Igår säkrade Barca titeln (enligt mig). Real hade egentligen ingen chans, men jag hade ändå gärna sett Messi göra både ett och två mål till, något han lätt kunde gjort. Skoj häng med Björn, Mardokeus och en massa öl. Sweet!


Idag händer en hel del, det är städning, cykelrep och skotta lite snö på agendan. Senare ikväll blir det fortsatt lugnt. Jenny ska få sova, så jag ska mysa med Maja och titta La Liga för mig själv. Njut!


En 4veckors praktikperiod på Neurorehab/ryggenheten är avklarad, och aldrig någonsin har jag trivts så bra på en placering. Det passade mig som hand i handske. Och omdömena speglade min känsla. Det som var allra roligast var ju chefen som sade: "Ring när du är färdigutbildad!". Då sträckte jag på mig och kände mig jävulskt nöjd. Gott!


Men innan städ och sånt skall det avnjutas lite kaffe och spelas lite spel. Man måste ju prioritera!


/karl

Av Hartelius - 11 april 2010 07:30

Man tänker verkligen som klarast just innan ljuset släcks! Låg och filosoferade en kväll och just innan jag somnade slog detta mig.


Att om jag händelsevis skulle bli utbytt mot en utomjording utan att Karl vet om det så finns det åtminstone ett sätt för honom att göra sig varse. Inte för att jag egentligen förstår varför han skulle kolla eftersom utomjordingarna skulle gjort ett så bra jobb med att inte låta det märkas.....


Men, men. De nattliga funderingarna är inte till hundra procent vattentäta.


Ja, till saken.

Karl behöver bara lyfta på täcket när vi sover och sanningen skulle då gå upp för honom. För jag är helt övertygad om att de skulle vara utomordentligt duktiga på att kopiera mig till punkt och pricka men av någon anledning tror jag inte att de skulle tänka tanken att jag har en rutin under täcket (oroa dig inte Jonas/Joel det är inte vuxenvarning på detta!). Jag somnar nämligen alltid på sidan och måste då ha en kudde eller en del av täcket inklämt mellan knäna för att kunna sova. Klarar helt enkelt inte av känslan att knäna klibbar ihop. Konstigt? Jäpp, jag vet!

Så skulle Karl någon natt upptäcka att jag inte har det så kan han med säkerhet veta att jag blivit utbytt mot en utomjording!


Hoppas bara att utomjordingarna inte börjat läsa bloggar än......


/Jenny



Av Hartelius - 10 april 2010 19:25

Tack granntjejerna, Sofia och Marcus (han som stod ut!) för igår dag samt kväll! Länge sedan jag skrattat så mycket!


Och givetvis tack till Sanna för hennes "yardsale". Många klädesplagg och köksartiklar blev det...


Nu till den senaste favoriten. Gruppen Hoffmaestro. Utan Ankan i umgänget hade de glidit mig förbi....



/Jenny

75D

Av Hartelius - 9 april 2010 13:51

Nu bjuder jag på mig själv, mer än jag tidigare tänkt göra i och med den här boggen. Men det må vara hänt...


Ja, iaf. Fick just en bh av Sanna. Har aldig i mitt liv trott att det skulle vara möjligt och trodde heller inte att den skulle passa när den låg och stoltserade med sina stora kupor bredvid mig i soffan. Gigantisk! 75D enligt Sanna. Och givetvis var det som hand i handske, perfect fit! Otroligt! Med andra ord mer som inom en relativt snar framtid kommer påbörja vandringen ner mot naveln...


/Jenny


Av Hartelius - 8 april 2010 12:59

Dagens andra filmproduktion och jag lovar att jag inte druckit några starka drycker! Det är bara lite tungt att hålla datorn upp och ner med bara en hand...


Tilläggas kan att dessa filmer i första hand är till för familjen. Med andra ord har de inget särskilt innehåll och ni andra tittare får säkert inte ut lika mycket av att se filmerna.... Men vill ni ändå så är det bara att ni tittar er mätta!!


Av Hartelius - 8 april 2010 08:53

En liten inblick i Moa och Majas vardag.

Mycket pussar och mys men även ett och annat tjuvnyp..


Dålig filmkvalitet jag vet! Som vanligt filmar jag med datorn och då kan man inte kräva mer... Önskar mig en filmkamera av tomten i år!


/Jenny

Av Hartelius - 8 april 2010 07:40

Var och vägde och mätte Maja igår och hoppsan.... vågen stannade på 6200 gram. Hur är det då möjligt tänker du (visst!?) med tanke på att hon vägde 6300g för drygt en vecka sedan. Jo, jag och mormora glömde ju, eller rättare sagt tänkte inte på, att hon ska vara naken vid vägningen... Klart att en halvfull blöja och en gäng kläder väger några 100 gram bara det.


Jahapp. Det var det det. Vi mår iaf bra. Dagarna bara springer iväg och man hinner knappt hälften av allt man önskar sig hinna.


/Jenny

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards