Alla inlägg under juni 2009

Av Hartelius - 24 juni 2009 12:13


Nu är filmen med Moas skratt upplagd, äntligen!


Jag, Sanna, Moa och hundarna var nere vid sjön och satt och solade när det hände. Stella hade satt i sig en pinne och började få kväljningar vilket Moa såg och tyckte var tokroligt... När Stella var klar tog Sanna vid med en massa "oljud" för att inte stunden skulle gå om intet.


Titta och njut!

Av Hartelius - 17 juni 2009 09:20


Nu börjar det närma sig, ordentligt. Tiden bara rinner iväg, förstår inte riktigt hur och när vi ska hinna med allt eftersom Karl har börjat sommarjobba nu. Men det brukar ju alltid lösa sig så jag är egentligen inte så orolig.


Moa bestämde sig för att vakna 6:00 i morse också så jag kanske måste acceptera läget och börja lägga mig tidigare om kvällarna. Men igår kväll var jag fullt upptagen med att måla byrån vi fått av Richard så jag kunde  inte slita mig för bara några timmars extra sömn... Får väl skylla mig själv med andra ord. Byrån ska iaf bli klar idag och detsamma gäller ett par tavelramar som beöver ny lyster.


Gröten kallar....


Ha en bra dag!


Av Hartelius - 16 juni 2009 09:00


Tidig uppgång. Vet inte varför Moa helt plötsligt bestämt sig för att vakna kl 6:00 men det gjorde hon iaf, lika glad som alltid! Hon blundade iaf mellan 7:30-8:00 så jag fick mig några extra välbehövda minuter.


  • 13:00 ska vi till BVC för vaccination, vikt och längd.

  • 14:00 åker vi ner till stan för att möta upp Kat och Sanna. Jag behöver köpa en ny BH till min festblåsa och skorna jag ska ha behöver klackas om.

  • 16:30 slutar pappa Charlie jobba och då ska vi sätta ihop IKEAmöbler och flytta runt några befintliga möbler. IGEN -jag vet!

  • 19:00 läggdags för Moa (förhoppningsvis) och min och Karls tid i soffan för lite mys startar.

  • 22:00 läggdags!!!



Av Hartelius - 15 juni 2009 19:37

 


Dagen började med skratt och andra glada tillrop. Hon fick sitta en stund i soffan alldeles själv, om man nu bortser från att jag håller mig på armlängs avstånd, och hon mådde så gott i sin nyvunna självständighet. Efter lunch och en kort sovstund åkte hon och jag ner till stan för att fika med Ellen. Efter hemkomsten låg den unga damen på en filt på golvet och underhöll mig och Charlie med skönsång. Mysigt!


Nu, efter några få ledsna minuter i sin säng ligger så Moa och sussar sött. Det behöver kanske inte bli något stort projekt att lära henne somna själv.. Hoppas!


Nu ska ryggen vilas en stund och snart ska ugnen slås på. Vi bjuder Norrgården på varma mackor efter att de haft en lång dag i bilen (varit på besök i Uddevalla). Sen ska IKEA-prylarna packas upp som samma grannar varit så vänliga att inhandla åt oss.


Hej hej!


Av Hartelius - 14 juni 2009 17:20


Joel med sin klass (Fordonsprogrammet 3A) i deras "pimpade" traktorssläp.


Delar av klassen uppe på scenen mitt på Skellefteåcentrums torg. Här ses de sjunga (!) Magnus Ugglas låt "Trubaduren". Av konfrencieren fick de näst högst betyg vad gäller framträdandet, högst fick musikesteterna...


Brorsan på väg mot friheten...


...och här i all sin prakt.... :)


Här står vi och väntar på att de ska bli klara med allt på scenen.


Moa ser Stella?


Stella ser Moa?


En redan fullt upptagen kille med sin mor vid sidan.


Stort grattis lillebror!

Hoppas resten av livet fylls med äventyr och lyckliga stunder tillsammans med en och annan vägbula!



Av Hartelius - 14 juni 2009 17:12


...pratar Karl i telefonen med Farmor Birgitta och Moa ligger i sängen bredvid honom. Mina älskade älsklingar!


 


 





Av Hartelius - 14 juni 2009 12:40


Pappa och Moa leker framför macen (datorn) och pappa passar på att filma lite. Moa har precis börjat upptäcka sin spegelbild med mera och blev väldigt fascinerad av att se sig själv i datorn under inspelningen. Karl hamnade lite ute i periferin och har inte fullt så stort ansikte som det ser ut. Sen är han inte lika galen som han verkar heller... eller....


Här kommer hon iaf, den nya stjärnan Moa Margareta Hallon Hartelius!


Av Hartelius - 13 juni 2009 21:46


Vaknade med en stor dos energi och valde att ta tag i ett stort projekt som legat och pyrt i bakhuvudet ett tag. Storstädningen Allan!

Började vid 10-tiden och vid 21 hade jag "endast" städat toaletten, hallen, "lillhallen" och börjat med sovrummet. Imorgon har jag alltså vardagsrummet, köket och Moas rum/kontoret kvar. Undrar om jag blir klar då eller om jag måste fortsätta även på måndag. Jag ger mig nämligen även på lister, dörrar och väggar förutom det vanliga (golv och tomma ytor). Tar sin tid med andra ord, men det är det värt!


Imorgon ska jag och Stella följa Sanna och Isa till en hundutställning i Vännes. Sanna ska träffa Isas uppfödare och så tänkte vi situationsträna hundarna med största strörningen någonsin (hundar, hundar och åter hundar). Ska bli spännande och inte bara därför, jag har nog inte sett så många hundar på en och samma gång heller...


Nu sitter jag framför tv:n och ser en skitfilm som heter något i stil med Värstingarna. Riktigt helkass men i väntan på att Karl ska komma hem från sin lilla fisketur så går det väl an.


Så fort vi laddat batteriet till vår kamera ska jag lägga upp lite bilder. Karl ska även lägga ut en film med Moa som huvudperson. Vi har nämligen nyss kommit på att vi faktiskt kan filma med vår Mac så förhoppningsvis blir det några snuttar lite nu och då.


Nu, fortsättning av skitfilmen...


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards