Direktlänk till inlägg 27 juni 2009

Nu börjar det dra ihop sig

Av Hartelius - 27 juni 2009 09:52


Hade en underbar dag på stan igår med Katrin och Sanna. Handlade lite småplock samt ett par skor till bröllopsfesten i augusti så nu är jag till 100% nöjd med den outfiten. Skönt!

Klänningen till nästa söndag (vigseln) hoppas jag däremot sitter bättre än den tidigare gjort under prövningstillfällen.. Den har nämligen en söm under bysten och den är riktigt, riktigt tajt vilket ger mig djupandningssvårigheter som kanske inte är det optimala. Men utöver det så är den hur fin som helst och jag är jättenöjd över köpet! Hoppas bara att gymträningen, de långa promenadernaoch GI-maten har gjort sitt innan nästa vecka. Håll tummarna för mig!


Nu när det då är en vecka och en dag kvar börjar det pirra lite extra i magområdet. Otroligt vad tiden går fort.

Så här ser iaf veckoschemat ut just nu.


Lördag:

Planera bordsplacering, lång promenad, umgås med Katrin och Sanna.


Söndag:

Lång morgonpromenad, ordna lekar/bus och sammanställning av tidigare påhittigheter. Träffa och mysa med Markus, Johanna och Johannas föräldrar.


Måndag:

Packa min, Moas och Stellas väska då vi kanske får hämtning av morfar Erland. Fortsatt planering av det som inte är klart.


Tisdag:

Åkte vi inte måndag åker vi idag. Planera inköp med mormor Tyra. Lång promenad.


Onsdag:

Troligtvis inhandla allt till maten så vi slipper stressa närmare inpå. Kanske hämtar vi även ut ringarna.


Torsdag:

Mormor och morfar firar denna dag 26-årig bröllopsdag!

Karl jobbar till 16:30 och kommer förhoppningsvis så fort han kan med buss. Fortsatt planering fast på lugnare nivå så vi slipper stressmage!


Fredag:

Min födelsedag!

Har tid hos frisören som ska göra mig så fin som möjligt och jag hoppas frisyren jag vill ha kommer fungera.

Farmor Birgitta, farfar Lars och farbror Jens sätter sig i bilen och börjar köra norröver. Kan hända att de sover i Umeå över natten för att anlända i Kusmark på lördagen. Idag börjar vi laga de maträtter som klarar av att stå till söndag, allt för att sprida ut arbetet över tid. 


Lördag:

Moa "fyller" ett halvår!

Jag har för mig att det är idag som faster Pernilla och kusin Lovisa anländer med tåg.

Dukningen och pyntningen skall göras samt det sista av maten. I övrigt hoppas jag på en lugn dag utan stress samt att vii våra två familjer får tid till att bara umgås och ha det trevligt.


Söndag:

Dagen D! Klockan 14:00 drar det hela igång och slutar när folk inte längre orkar umgås. Längtar så det bara skriker i mig och jag hoppas allt planerat går utföra och att alla får det trevligt.


Nu har Moa vaknat till liv i sängen och ligger och sjunger för mig. Tror jag ska gå dit och ta lite ton jag med.


Ha en underbar dag!







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hartelius - 4 juni 2017 08:28


Igår sov Moa hos Mormorfar och Maja ville då att jag skulle ligga på madrass på golvet medans hon sov i soffan. Absolut!  Dock - en dmtunn madrass från 1980 är inte direkt optimalt. Så idag ser jag i kors. Huvva.  Men! Nya tag. Idag vankas bygg...

Av Hartelius - 12 augusti 2015 09:37

Efter några år i vila kanske det är dags att ta tag i bloggen igen? Det har ju hänt en del under de år som vi inte författat något. Var ska man börja?   * Vi har köpt hus i Storkågeträsk. * Vi har fått en till dotter, Märta. Född 1/7 -15. * V...

Av Hartelius - 8 maj 2011 09:42

....rensar jag garderoberna och vädrar ur klädernas gamla, unkna lukt på uteplatsen.   Härliga våren! Älskar våren!   Lyssnar på P4 och får mig en hel del härliga skratt! Inte trodde jag att att Mannheimer och Tengby var så här kul... Härli...

Av Hartelius - 29 april 2011 20:14

Gör just nu praktik på en högstadieskola. Behöver jag säga något mer?   Kanske, kanske inte. Beror väl på hur din egen högstadietid såg ut. Men tro mig, den är lika jävlig för ungdomarna idag som den var för dig och mig.....   Nu dränker ja...

Av Hartelius - 28 april 2011 20:17

Fick en kopia på omtentan av läraren. Den lämnas in imorgon.  Har eventuellt återfunnit kvitto på cykelköp -bra att ha när man pratar med försäkringsbolag!  Lägenheten har hux flux blivit ca 25kvm större.... Nice, jävligt nice!  Barnen både äter...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards