Direktlänk till inlägg 27 juni 2008

Torsdagen den 27/6 (Grattis Nils Forsell)

Av Hartelius - 27 juni 2008 13:00

Mår illa... riktigt illa... Usch och fy för det här!! Trodde ju nästan att detta var över, men har nu haft två likadana dagar. Inte kul! Skönt iaf att Karl är hemma idag från jobbet om än det är för att han har jätteont i ryggen. Men det känns så mycket bättre att inte behöva vara själv!


Har varit lite orolig den senaste veckan, har känts som att det är något som har varit galet. När vi var på ultraljudet för fyra veckor sedan var det lilla knytet 2 cm stort. Har nu läst att i vecka 12 (vilket vi befinner oss i nu) så är bäbisen 6 cm. MEN det är inget som man märker på min mage och det har känts oroligt. Med en skillnad på 4 cm så borde det ju ha blivit en liten bulle på magen iaf, men icket!


Var på MVC (mödravårdscentralen) igår och eftersom jag var där ganska nyligt så hade vi inte så många tester att göra så vi pratade en massa istället. Jag fick sen ligga ner på britsen och hon kollade om hon kände "bullen" som jag menade att jag inte hade. Och givetvis fanns den där, klart och tydligt dessutom och jag utbrister -jaha... är det den där. Den har jag ju känt i flera veckor.. trodde bara jag var kissnödig... :)

För att vi skulle vara på den säkra sidan så provade barnmorskan även om vi kunde höra hjärtljudet, något man tydligen inte alltid kan i vecka 12. Det finns verkligen inget så häftigt som att höra hjärtat slå, speciellt när gått och trott att det inte skulle finnas.

Lycka! Iaf tills man kommer hem och det blir kväll och man tar ut Stella på baksidan och hon känner sig extremt busig och gör något som hon aldrig gjort tidigare - hoppar upp och sparkar mig i magen... Tur att jag har Karl här hemma iaf, han lugnar alltid ner mig när jag blir hyper.


Hoppas alla har en bra början på sommaren!!

Kram 

 
 
Jenny

Jenny

10 juli 2008 09:19

Hejsan...
Tänkte bara trösta dig med att jag vet hur det känns, men förhoppningsvis blir det likadant för dig som för mig. Jag mådde illa till vecka 13 sen mådde jag hur bra som helst =)

http://www.ermling.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hartelius - 4 juni 2017 08:28


Igår sov Moa hos Mormorfar och Maja ville då att jag skulle ligga på madrass på golvet medans hon sov i soffan. Absolut!  Dock - en dmtunn madrass från 1980 är inte direkt optimalt. Så idag ser jag i kors. Huvva.  Men! Nya tag. Idag vankas bygg...

Av Hartelius - 12 augusti 2015 09:37

Efter några år i vila kanske det är dags att ta tag i bloggen igen? Det har ju hänt en del under de år som vi inte författat något. Var ska man börja?   * Vi har köpt hus i Storkågeträsk. * Vi har fått en till dotter, Märta. Född 1/7 -15. * V...

Av Hartelius - 8 maj 2011 09:42

....rensar jag garderoberna och vädrar ur klädernas gamla, unkna lukt på uteplatsen.   Härliga våren! Älskar våren!   Lyssnar på P4 och får mig en hel del härliga skratt! Inte trodde jag att att Mannheimer och Tengby var så här kul... Härli...

Av Hartelius - 29 april 2011 20:14

Gör just nu praktik på en högstadieskola. Behöver jag säga något mer?   Kanske, kanske inte. Beror väl på hur din egen högstadietid såg ut. Men tro mig, den är lika jävlig för ungdomarna idag som den var för dig och mig.....   Nu dränker ja...

Av Hartelius - 28 april 2011 20:17

Fick en kopia på omtentan av läraren. Den lämnas in imorgon.  Har eventuellt återfunnit kvitto på cykelköp -bra att ha när man pratar med försäkringsbolag!  Lägenheten har hux flux blivit ca 25kvm större.... Nice, jävligt nice!  Barnen både äter...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards