Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av Hartelius - 21 augusti 2010 15:08

Hur många är vi inte som äger helt vanliga standardgarderober??? Säkert alla. Var någonstans ska då vi stadardgarderobsägare gå för att inhandla fler garderobsstänger? De finns ju ingenstans. Har sopat rent internet med just denna fråga utan att ens få ETT alternativ till affär eller nätbutik. Det finns tydligen bara garderobsstänger till "gör-det-själv-nissar", och dessa nissar bygger tydligen bara stora garderober där stången ska vara minst 90 men gärna 200 cm lång... Och jag som önskar mig en som är 56...



/Bygg-Jenny

Av Hartelius - 21 augusti 2010 10:23

Nu när jag varit utan mobil i snart tre dagar börjar jag på allvar längta efter en mobilfri vardag. Visst det var lite jobbigt till en början  men herregud vi har ju faktiskt en hemtelefon jag kan använda och som man som utomstående kan nå mig på.


Insåg även igår hur pass ofta man faktiskt använder sin mobil och hur många gånger av dessa som egentligen är helt onödiga.

Ett exempel. Familjen Ermling har flyttat in rakt ovanför oss (välkomna till huset och grannskapet!) och de senaste dagarna har vi spenderat en hel del tid ute i lekparken precis utanför vårt hus. En annan av våra goda grannar, Johanna, har då också hängt på och för att alla ska samlas där ute samtidigt så har vi haft telefonkontakt. Men vad är det för fel på gammal hederlig förflyttning av kroppen upp till andra våningen för att sedan knacka på och höra om deras planer. Eller att när jag faktiskt är ute i lekparken ta med barnen de tjugo extra metrarna fram till Johannas dörr och även fråga henne "in person" om hon vill gunga med oss.....


Jag har helt tydligt gått och blivit riktig bakåtsträvare!


/Jenny

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards