Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Ett kort besök ur koman....

Av Hartelius - 16 mars 2010 19:40

Vi lever, men just nu har det varit eller rättare sagt det är en jobbig period.


Maja är troligen i en tillväxtzon och äter betydligt oftare än tidigare (varannan timme nattetid) vilket medför på tok för lite sömn.


Moa blev förkyld för några dagar sedan och första natten roade hon oss med att vakna och grina en gång varje kvart. Hon lugnade sig dock när vi tog henne till vår säng men det medförde att jag hamnade på soffan och fick inte särskilt mycket sömn pga av det men också för att Maja passade på att vara extra svårsövd.


Så med andra ord lever vi precis som alla andra småbarnsfamiljer -på sparlåga. Men vänta bara när vi har tillräckligt med bränsle igen kommer lågan brinna riktigt starkt (värst vad jag blev poetisk nu då...)!


Nu måste jag belöna mig med lite godfika (oboy och ostmackor) efter "lång"promenaden med Sanna och Isa OCH att jag plockat upp allt från golvet. Känner mig duktig!


/Jenny

 
 
Lisa

Lisa

19 mars 2010 09:20

Jag tycker att ni är jätteduktiga!

Kram Lisa

http://nydalafavoriter.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hartelius - 4 juni 2017 08:28


Igår sov Moa hos Mormorfar och Maja ville då att jag skulle ligga på madrass på golvet medans hon sov i soffan. Absolut!  Dock - en dmtunn madrass från 1980 är inte direkt optimalt. Så idag ser jag i kors. Huvva.  Men! Nya tag. Idag vankas bygg...

Av Hartelius - 12 augusti 2015 09:37

Efter några år i vila kanske det är dags att ta tag i bloggen igen? Det har ju hänt en del under de år som vi inte författat något. Var ska man börja?   * Vi har köpt hus i Storkågeträsk. * Vi har fått en till dotter, Märta. Född 1/7 -15. * V...

Av Hartelius - 8 maj 2011 09:42

....rensar jag garderoberna och vädrar ur klädernas gamla, unkna lukt på uteplatsen.   Härliga våren! Älskar våren!   Lyssnar på P4 och får mig en hel del härliga skratt! Inte trodde jag att att Mannheimer och Tengby var så här kul... Härli...

Av Hartelius - 29 april 2011 20:14

Gör just nu praktik på en högstadieskola. Behöver jag säga något mer?   Kanske, kanske inte. Beror väl på hur din egen högstadietid såg ut. Men tro mig, den är lika jävlig för ungdomarna idag som den var för dig och mig.....   Nu dränker ja...

Av Hartelius - 28 april 2011 20:17

Fick en kopia på omtentan av läraren. Den lämnas in imorgon.  Har eventuellt återfunnit kvitto på cykelköp -bra att ha när man pratar med försäkringsbolag!  Lägenheten har hux flux blivit ca 25kvm större.... Nice, jävligt nice!  Barnen både äter...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards