Alla inlägg under november 2008

Av Hartelius - 7 november 2008 08:24

Det har redan gått en vecka av praktiken. Kan inte förstå så fort tiden går -när man har roligt.... :)

Har redan haft två lektioner och känner att jag faktiskt kommit igång ganska ordentligt. Visserligen startar jag upp ett nytt moment på måndag med en av klasserna och det kommer helt klart bli spännande då de kanske inte är så studiemotiverade som jag skulle önska. Men man kan ju inte få allt..


Idag (fredag) kommer iaf mina älsklingar hit. Saknar dem nå fruktansvärt!! Men vid femtiden står de här utanför skolans portar för vidare transport mot Kusmark.

>För de som inte förstått det eller vetat om det i förväg så är jag ute på praktik denna vecka fram till och med vecka 48. Praktiken är förlagd i Skellefteå så jag är för tillfället inneboende hos mor och far. Vilket är guld värt! Bra mat, kliver upp i vettig tid (istället för kvart i fem om jag skulle pendla) och får bra med tid till att planera mm.


Nu är det dock dags att sätta igång för dagen, har iof ingen lektion att hålla i men mycket står på schemat nästa vecka som ska ordnas redan nu.


Lev och må!

Av Hartelius - 1 november 2008 10:31

..med stellas klor igår afton. Gick över förväntan bra att klippa klorna på framtassarna så när det var klart lät det nästan ingenting när hon gick över vardagsrumsgolvet (klippetikloppeti-ljudet som framkallas av för långa klor är otroligt enerverande!). Däremot så var det åtminstone en klo som behövde klippas på baktassarna, men där brukar hon slipa till det själv när vi är ute och går så man får passa sig eftersom pulpan är ganska "långt ute". Och det var väl det jag inte riktigt gjorde...... Har aldrig varit med om att det blött så där mycket någonsin. USCH! Såg ut som att jag hade slaktat något djur inne i vardagsrummet och hallen efter att jag var färdig. Stella tog det bra iaf, var nog mest jag som blev lite skärrad men gjorde mitt bästa för att inte visa henne det och göra henne mer orolig än nödvändigt. Tyvärr så slutade det inte blöda på hela kvällen så jag ska idag dra fram skurhinken för tredje gången för att slippa alla blodfläckarna..


Hade för övrigt en riktigt härlig fredagskväll med Sörgården som kom förbi och såg Idol med oss och sedan spelade deras nya spel (något som har med resor att göra). Hade det inte varit för mitt bitska humör hade kvällen fått en 10:a av 10 möjliga, men stannade nu istället på en 8.

-Jag lovar att vara snällare/gladare nästa gång! :)


Nu ska jag fortsätta med mitt städande. Lev och må så gott det är möjligt en relativt tidig lördagsmorgon!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards